17. 1. 2011

Jaké materiály využívají učitelé dějepisu a občanské výchovy

Možná by nebylo nezajímavé optat se ostatních "oborářů" (včetně učitelů 1. stupně), jaké materiály využívají...
s odkazem na:
"Další výsledky naznačují, že učitelé s delší dobou praxe častěji preferují používání učebnic. Muži preferují své vlastní výukové materiály (85,7 %), zatímco ženy dávají přednost převzatým materiálům (od jiných tvůrců) – 88,3 %. Učitelé z nižších gymnázií častěji využívají výukové materiály (vlastní – 85,4 % i převzaté – 89,6 %)."


Za sebe mohu říct, že i když máme k dispozici učebnice, nejčastěji využívám pracovní sešity a tištěné materiály.

U pracovních sešitů ze sebe stále nemohu sklepat povinnost, že "když si to rodič zaplatil, pak to chce vidět vyplněné". A tak vyplňujeme.
Není to jednoduché vynechat některá cvičení, mám pak špatný pocit. Ale pracuji na tom.

Mnohá cvičení v učebnicích a pracovních sešitech neodpovídají mým požadavkům, popř. tematickému zaměření aktuální výuky. Pak pátrám na internetu. V podstatě jsem své hledání omezila na Metodický portál. A co zde nenajdu, to si vytvořím.

S učebnicemi je tedy bída - nikdo mne nenutí je otevírat, nikdo mne nekontroluje, jestli jsem vše probrala... Navíc většina cvičení je statická, a to mi bohatě stačí, když vyplňujeme. Když mám ještě do hodiny zařadit nějaké činnosti a aktivity, není už opravdu čas na důslednou práci s učebnicí.


Mimochodem - v některé z diskuzí, kterých se účastním, zazněl názor, že to nebylo dříve tak špatné, když existovaly jen jedny učebnice. Zajistilo se "stejné učivo" a víceméně podobné postupy výuky (např. zápisy slovních úloh apod.).
Co si o tom myslíte?

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína