3. 3. 2012

22. PEPOUŠovo vlnobití II.: Online spolupráce mezi učiteli/třídami/školami aneb Už máme nějaké zkušenosti

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.


Téma: Online spolupráce mezi učiteli/třídami/školami aneb Už máme nějaké zkušenosti
Následuje textový přepis diskuze...




Jaké klady a zápory vidíte na online spolupráci učitelů mezi sebou? 22 komentářů

Lenka Říhová  -  ahoj všichni :). Vidím samé klady a proto tu jsem... například když není v mém přímém okolí někdo, kdo by mi poradil nebo se mnou byl na stejné vlně, můžu někoho takového najít online
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  Kladem je pro mne jednoznačně to, že můžu být doma a přitom komunikovat s kýmkoli na světě. Takže není problém vědět vcelku přesně, co se odehrává v Turecku (když zrovna máme společný projekt) nebo se inspirovat aktivitami učitele z Austrálie.
5.3.2012  

Jana Zárubová  -  Také bych řekla, že jsou samé klady. Tedy asi ještě lepší je setkávání osobní, ale to z časových i vzdálenostních důvodů není vždy možné ..
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  Myslím, že to bylo zmíněno i na Metodickém portálu - to vědomí, že nadšení nemusí vyhasnout a když nejsou stejně naladení kolegové ve škole, najdu si je kdekoli jinde.
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  Dobrá. Jsme tu všichni, kteří souhlasíme s užitečností. Pojďme tedy vydumat nějaké ty zápory, které může někdo namítat...
5.3.2012  

Mira Friedrichová  -  Ahoj, je to príma, hledám inspiraci a podobně uvažující lidi.
5.3.2012  

Lenka Říhová  -  a takové to, že některé znalosti můžu mít uložené u přátel ...to se mi moc líbí
5.3.2012  

Jana Zárubová  -  zápory?
asi jediný - Nemůžu s nimi zajít do restaurace..
5.3.2012  

Jitka Rambousková  -  Ahoj všichni :)
5.3.2012  

Jitka Rambousková  -  Pokud lidé spolupracovat chtějí, tak zápory žádné.
5.3.2012  

Mira Friedrichová  -  Mimochodem Jano, to není zas tak velký problém: bydlím v Modřanech :)
5.3.2012  

Jana Zárubová  -  +Mira Friedrichová :D :D, tak kdy vyrazíme?
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  Lidi, lidi, dneska bych málem zapomněla ohlásit 21:00!!!! Opět díky za báječný pokec a ačkoli s horečkou, rozhicovaná jsem z úplně jiného důvodu. Díky. Díky.
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  PS: Pěkně se mi podařilo zakamuflovat, že jsem zapomněla udělat hlasování, co?! Kdo umí, ten umí :-D
5.3.2012    +1  

Jana Zárubová  -  Hmmm, už je konec :(
Tak hezký večer :))
5.3.2012  

Hana Dědková  -  holky, omlouvám se, ale nestíhala jsem. ty pondělky jsou vražedné, nestíhám... ale jdu to pročíst a ještě vám pár věcí napíšu, snad vám to nebude vadit. PS: +Pavlína Hublová :))))
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  +Hana Dědková Jsme rády, že jsi přišla i na koneček. Třeba uděláme někdy vlnobití putovní :-)
5.3.2012  

Jitka Rambousková  -  +Pavlína Hublová Dnes nebylo třeba hlasovat, lepší téma zvolit nešlo :)
hezký večer všem :D
5.3.2012    +1  

Bořivoj Brdička  -  Koukám na tu vaši diskuzi aspoň dodatečně. Jsem v pondělí večer většinou na cestě z chalupy do Prahy. Tentokrát mě moc mrzí, že jsem se nezúčastnil. To téma mi je hodně blízké. Samozřejmě bych si představoval vzájemné propojení učitelů z praxe jako masovou záležitost. Udělám alespoň jednu věc. Budu přesvědčovat své studenty, aby se zapojili. Doufám, že vám to nebude vadit?
6.3.2012  

Pavlína Hublová  -  +Bořivoj Brdička Budeme jen rádi. Víc hlav, víc ví. I když je pravda, že o ICT to kolikrát zas až tak moc není. Ale i tak jsem si jistá, že se vzájemně obohatíme v různých oblastech.
6.3.2012



Jak se liší online a osobní setkávání učitelů? Kdy je lepší zvolit online setkávání? 16 komentářů

Lenka Říhová  -  jako plus onlinu vidím, že člověk není zatížení takovými tím zaškatulkováním si někoho podle prvního pohledu...je to víc o tom, co konkrétního ten člověk přináší...co si od něj můžu přebrat
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  Jsou lidé, kteří mají problémy s osobním kontaktem, vyhovuje jim raději povídat si přes klávesnici.
5.3.2012  

Mira Friedrichová  -  Na druhou stranu, je příjemné občas vypít společně kafe ...
5.3.2012  

Lenka Říhová  -  po častějším a úspěšném setkávání online je setkání v reálu jako když už se dlouho znáte, jako setkání s dobrými přáteli
5.3.2012  

Jitka Rambousková  -  Naprosto souhlasím. Takhle nemusím řešit, že nejsem učesaná a namalovaná :)
5.3.2012  

Jana Zárubová  -  +Jitka Rambousková a co webkamera? :)
5.3.2012  

Ludmila Kovaříková  -  Souhlasím s Pavlínou, pro introverty je lepší online setkávání. Všechno si můžu v klidu rozmyslet, odvážím se víc napsat, líp a promyšleněji argumentovat.
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  +Lenka Říhová Tak to je neuvěřitelná pravda. Jako dnes si vybavuju Janu Petrů, když jsme se poprvé viděly na konferenci. Všechny jsme se chovaly jako kamarádky z mokré čtvrti :-D
5.3.2012  

Lenka Říhová  -  a myslím, že reálné setkání je času od času dobré pro další "nakopnutí" do online aktivit
5.3.2012  

Jitka Rambousková  -  +Jana Zárubová Ta lze zakrýt nebo se hlot učešu :)
5.3.2012  

Lenka Říhová  -  jen tak mimo...profesionální pravidla videohovorů počítají i s tím učesáním :) http://goo.gl/xjc8u
5.3.2012  

Mira Friedrichová  -  :) ten student, co měl mluvit se předem učesal - a dost pečlivě - a pak nám zlobila kamera :)
5.3.2012  

Jana Zárubová  -  Kde myslíte, že byly moje holky před začátkem? Česaly se na záchodě..
5.3.2012  

Jitka Rambousková  -  :) teď jste mne dostaly
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  Taky by mě nenapadlo, že úprava vlasů je tak důležitá. Pravda, když jsem se viděla v kameře, ulízla jsem si ofinu :-D
5.3.2012  

Hana Dědková  -  kdyby jste se všechny viděly reálně, tak vás ta ofina ani nenapadne, pač se sami neuvidíte :))) jen ostatní vás...:)))))
5.3.2012



Jistě už máte nějaké zkušenosti s online setkáváním. Co byste poradili zájemci o takovou formu setkávání? Kam se obrátit? Kde hledat? 9 komentářů

Ludmila Kovaříková  -  Většinou odkazuju na Pepoušův nápadník, kde učitelé najdou odkazy na naše vlnobití. Vysvětluju i Twitter, ale většina učitelů těmto nástrojům příliš nevěří. Pod sociálními sítěmi si představí kritizovaný FB.
5.3.2012  

Jitka Rambousková  -  Hledat, hledat a hledat. A hlavně potkat Hublovou, pak už to jede samo tak rychle, že se člověk nestačí divit, k čemu všemu se dostane a přimotá :)
5.3.2012    +5  

Lenka Říhová  -  když člověk-učitel chce, tak najde...a když nechce jsou mu všechny návodné rady, doporučení a odkazy k ničemu
5.3.2012    +1  

Jana Zárubová  -  +Jitka Rambousková souhlas :D
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  Postrach Hublová :-D
No, několikrát jsem zkoušela taktiku "Podej mi ruku a projdem Václavák", jenže mám asi nějaké jiné tempo chůze a dotyčného jsem obvykle ztratila, ani jsme nedošli do půlky. S tím mám trochu poblém.
Ale myslím, že tohle je dobrá taktika - přivést toho dotyčného a podržet ho.
Jo, naposledy jsem to ale už zvládla, +Petra Pšeničková jsem přivedla s sebou :-)
5.3.2012  

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová Díky za to, že Tě máme. I když nás občas vystrašíš. :-)
5.3.2012    +2  

Jitka Rambousková  -  +Pavlína Hublová Třeba postrach, ale jsem ti vděčná, ani nevíš jak :D
5.3.2012 (upraveno)  

Pavlína Hublová  -  BUBUBU :-)
5.3.2012  

Lenka Říhová  -  dobrý závěr :)
5.3.2012



Sociální sítě pro učitele - ano nebo ne? Proč? Klady a zápory jednotlivých sítí? 7 komentářů

Jitka Rambousková  -  Na to nedovedu odpovědět. FB nepoužívám a vás mám tady a to mi stačí :) K tomu něco z Twitteru. Ale těch českých je fakt málo nebo neumím hledat.
5.3.2012  

Jana Zárubová  -  G+ jednoznačně ANO :) díky skupině PEPOUŠů,
Facebook používám jen tak na nějaké přihlašování
Twitter - jak kdy - mám období, kdy tam hledám a posílám denně a někdy zase vůbec...asi jsem občas přehlcená :)
5.3.2012  

Mira Friedrichová  -  jsem na FB - mimochodem jsem udělala i skupinu pro studenty a docela to funguje, jsem tu a čeho je moc, toho je příliš
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  FB jsem také zkoušela dobýt, ale nezadařilo se. Je to asi proto, že tam je moc lákadel, lidi tam nechodí "pracovat".
Mnohem lépe jsem pochodila na Twitteru - i když spíš v zahraničních vodách.
Takže - G+ je jasná jednička. Ale, jak už píše +Jana Zárubová hlavně kvůli naší skupince.
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  +Mira Friedrichová Taky jsem chtěla vytvořil skupinu pro děti. Bohužel věkové omezení mi to všechno stoplo. A i když měla víc jak polovina dětí ve 2. třídě účet na FB, nemohu porušovat zákony - i když v rámci bohulibé činnosti :-(

Takže z hlediska využití ve výuce jsou pro mne prvostupňačku sítě passé.
5.3.2012  

Mira Friedrichová  -  já už jsem s věkem v pohodě - mimochodem dávala jsem tam průběžně odkaz na Gastronauty a tak řada lidí začala dělat věci i z domova
5.3.2012  

Hana Dědková  -  já jsem na FB, hlavně kvůli svým bývalým spolužačkám a spolužákům, kteří tam dávají svoje fotky a o ty bych nerada přišla, mam je rozeseté po celé republice. no a G+ kvůli vám a také kvůli jednoduchému roztřídění, pro koho chci příspěvek napsat. jo a mimochodem na FB mam také s jednou třídou skupinu a celkem dobře to funguje.
5.3.2012



Online setkávání by asi bylo málo. Takže se setkáme... a co dál? Jak taková spolupráce může/by mohla probíhat? 38 komentářů

Pavlína Hublová  -  Když se setkáme, poznáme se, a pak začneme plánovat nějaké společné akce. Myslím, že setkávání nad tématy dlouho nevydrží, chce to udělat další krok.
Třeba vymyslet společný projekt nebo vzájemné návštěvy apod.
Máte ještě další návrhy?
5.3.2012  

Ludmila Kovaříková  -  Myslíš, že setkávání nad tématy nevydrží? Myslím, že tu jsou lidé s bezednou studnicí nápadů a od nich se máme stále co učit. Ale společné projekty, ať už se třídami nebo jen psaní společných článků, jsou nesmírně užitečné a inspirativní.
5.3.2012    +1  

Jana Zárubová  -  Ty se +Pavlína Hublová nějak rychle vzdáváš témat, já myslím, že témat je ještě dost a dost :)
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková A máš pocit, že nám to stačí? Nic jiného nepřipravujeme? ;-)
Myslím, že by nám to dalo fušku sepsat vše, co jsme si společně navymýšleli od doby, co se scházíme...

Jen chci prostě říct, že všechno by mělo mít nějaký vývoj, nelze umrznout na jednom bodě. Teď je otázka, kolik času je třeba od jednoho kroku k druhému.
5.3.2012  

Ludmila Kovaříková  -  Nenapadlo mě uvažovat o tom, že je třeba se posunout dál. Beru to jako pobídku správným směrem, navrhuješ něco?
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová Ok, kapituluju. Vlnobití funguje už bezmála dva roky :-D
Jenže jsme nezůstali jen u toho, že?!
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková Napadají mě takové šílenosti jako e-learnigové semináře, webináře (ty asi spíš) - pod heslem Učitelé sobě :-)
Všechno bychom mohli tvořit v nějaké online aplikaci nebo (ještě lépe) na Metodickém portálu...
A nebo to nechat volně plynout - vždycky se nějaká hurá akce najde. Nebo má ještě někdo nějaký nápadíček? Vylepšíme ve 3. sezóně vlnobití?
5.3.2012  

Jitka Rambousková  -  Myslím, že tu vše vyvíjí. Teď jsem zkusili poprvé DLD, ono se brzo najde něco jiného. :)
5.3.2012  

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová Na to si ještě netroufnu, ale možná časem...
5.3.2012  

Jana Zárubová  -  Já jsem pro každou legraci, ale DLD jsme ještě ani pořádně nenakousli...
5.3.2012  

Jana Zárubová  -  +Pavlína Hublová a to myslíš s dětmi, pro děti nebo pro sebe navzájem?
5.3.2012  

Hana Pilařová  -  já myslím, že když dojde na ten správný čas (a potřebu) posuneme se dál .. prostě to najednou přijde a bude to úplně přirozené
5.3.2012    +1  

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová No jo, jenže to bude zase až za půl roku nebo za rok :-(
Co mezitím?
5.3.2012  

Mira Friedrichová  -  Mě by se líbilo, kdyby pan Brdička připravil nový běh kursu RVP 21, potkala jsem tam zajímavé informace i lidi a vybudilo mne to k činnosti.
5.3.2012 (upraveno)    +1  

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová Myslím teď pro sebe - vzájemné vzdělávání: metody, aplikace, postupy...
5.3.2012  

Jitka Rambousková  -  Ty učitelské webináře - to je SKVĚLÝ nápad
5.3.2012  

Jana Zárubová  -  +Mira Friedrichová tak to souhlasím
5.3.2012  

Mira Friedrichová  -  souhlas !
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  +Mira Friedrichová To byla fajná akce... Mimochodem, je ještě někdo, kdo se chytl drápkem a pokračuje v nastoleném směru?
5.3.2012  

Jana Zárubová  -  webináře pro sebe? tak to by mohlo být zajímavé...to mě láká vyzkoušet. +Pavlína Hublová ty víš, jak nás chytit, viď?
5.3.2012  

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová Vždyť právě pracujeme společně na novém článku do digifolia. Byla jsem z recenzí paf. Myslím, že lidé si potřebují přečíst naše zkušenosti se čtečkami (apod.), aby se sami mohli rozhodnout. Celou situaci s digitálními technologiemi tak zjednodušíme.
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  Myslím, že bychom mohli oživit vlnobití - jednou měsíčně online webináříček... ;-) Zdá se, že by to mohlo být úspěšné...
5.3.2012  

Mira Friedrichová  -  Mě by se líbilo, kdyby se pozval nějaký host - někdo, kdo mezi nás běžně nechodí - abychom se nezačali motat v kruhu
5.3.2012  

Ludmila Kovaříková  -  Jenže to musí někdo přednášet! A kdo si troufne první?
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková Tak vidíš, to je přesně to, o čem mluvím. Diskuze nestačí, jdeme dál - tvoříme společně další věci. A to jsou ty další kroky.
Ale samozřejmě neříkám, že vyhodíme dítě i s vaničkou - to co funguje, to ponechme.
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  +Mira Friedrichová V tom by mohl Metodický portál možná pomoct... Autorů máme dost, kontakty na ně taky... za zeptání nic nedáme... ;-)
... a doufat, že ten dotyčný pochopí, že to všichni děláme z lásky ke svému povolání... :-D
5.3.2012  

Jitka Rambousková  -  +Pavlína Hublová Lukáš Bajer už sem nechodí, ale neudělal by si na nás třeba čas? Co Petr Mára - +Lenka Říhová ? Jen tak nadhazuji jména, netuším, zda dobře.
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  Chtěla jsem něco podobného udělat loni na portálu - nabídnout možnost oslovit někoho známého a položit mu otázky, které nás zajímají. Myslím, že by se to s troškou snahy dalo zařídit.
5.3.2012    +1  

Jana Zárubová  -  já bych nevzdávala ani to online setkávání mezi dětmi
dobrá DLD - když už jsme to tak nazvali, zase za rok nebo na podzim,
ale třeba něco jiného...
co třeba vzít nějakou online aplikaci a ukázat si navzájem s dětmi, jak všelijak by se dala použít...třeba..
5.3.2012    +3  

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová Takovéhle nápady je třeba někam si hned zapsat, jinak zapadnou! Výborný nápad - nasměrovat na konkrétní aplikaci a pořádně ji rozebrat!
5.3.2012  

Jitka Rambousková  -  +Jana Zárubová To jsem si říkala, jestli neudělat s příštím DLD. Třeba - Budou to myšmapy (videa, komiksy,...) a teď se ukažte, jak to dělate vy!
5.3.2012 (upraveno)  

Jana Zárubová  -  Taky jsem o tom právě přemýšlela, něco jako jsou Ways Toma Barretta, ale živě :))
5.3.2012  

Ludmila Kovaříková  -  Dnes jsem uvažovala o nějaké formě bookfanu pro žáky. Aby se tam nebáli psát, aby nešlo jen o referáty, ale o vyjádření vlastního názoru, prostě sdílení recenzí na knihy mezi školami.
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková Myslím, že máš před sebou dva velké úkoly: vymyslet prostředí a najít učitelku, která do toho půjde se stejným zápalem se svou třídou. Přemýšlím, s čím bych Ti mohla případně pomoct...
5.3.2012  

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová O takových věcech přemýšlím pořád. Jenže, jak jsi řekla, jsou to příliš velké úkoly...
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  ...zatím.
5.3.2012  

Hana Dědková  -  hele já bych na sdílení recenzí na knihy měla svoje děvčata, která jsou pro čtení zapálená, ale nejsem učitelka čj, to bys +Ludmila Kovaříková musela projít ty pak, zda je to ok. takže až vymyslíš prostředí ozvi se, donutím je k tomu :))) ne, ony budou chtít samy!
5.3.2012  

Ludmila Kovaříková  -  +Hana Dědková Teda Hani, díky!
6.3.2012



Někteří z nás jsme si minulý týden vyzkoušeli Digital learning day. Jaká vylepšení navrhujete pro příště?  22 komentářů

Mira Friedrichová  -  Myslím, že by bylo dobré shromáždit některé výstupy ještě před vlastním setkáním, bylo by pak možné i diskutovat.
5.3.2012  

Jana Zárubová  -  Celé setkání nahrávat, abychom si to mohli dát ještě jednou, pomaleji :)
5.3.2012    +1  

Mira Friedrichová  -  Začala jsem se studenty dělat reflexi DLD. Jde o to, že to připravovalo 8 skupin a na vlastní DLD videokonferenci jsem měla děsný zmatek - střídali se mi skupiny (byla přestávka) do toho jich byla část na koncertě a courali se v průběhu. Takže teď koukáme alespoň na výstupy a komentujeme
5.3.2012  

Mira Friedrichová  -  Jak to zatím vypadá se koukněte sami (zatím odpovídaly jen 2 skupiny):

Dotazník o naší práci

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AjlYebjLPxhvdC14SlY4TWJranNEX0wybVZIUlhUdVE#gid=0


Dokument o ostatních:
https://docs.google.com/document/d/1OfIWqXeh4g0aFENpQjlGKkU7kYK-jeUOIO9g8w1bRw4/edit
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová To nahrávání mě napadlo noc předtím. Už nebyl čas to všechno připravit. Taky mě to mrzí :-(
5.3.2012  

Jitka Rambousková  -  Za sebe - spíš bych se soustředila na jednu třídou. Dělala jsem věci ve 4 třídách a bylo to takové hektické. Navíc mi do toho vlezly jarní prázdniny a na nic jsem neměla pořádně čas.
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  +Mira Friedrichová Mohla bych využít některé odpovědi žáků do odpovědí pro Reflex?
5.3.2012  

Mira Friedrichová  -  ano
5.3.2012  

Ludmila Kovaříková  -  +Mira Friedrichová To je moc pěkná reflexe. Asi vyzkouším něco podobného. Třeba vyjde i nějaký ten nápad na zlepšení od žáků samotných.
5.3.2012  

Mira Friedrichová  -  Navíc to děláme ve sdílených dokumentech - a to se mi zrovna hodí do výuky :). Ostatně proto vám radši ukazuji kopie, netuším, kdo tam právě teď něco dopisuje :)
5.3.2012  

Jitka Rambousková  -  jako +Mira Friedrichová jsem měla problém, že výsledek vidělo nakonec hrozně málo žáků, z těch, kteří pracovali
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Nebyl dataprojektor?
5.3.2012  

Mira Friedrichová  -  o to nejde, ale dělají to studenti, co mají hodinu v jiný den, nemůžu je tahat z jiných hodiny, navíc jich mám asi 120 a v učebne je 18 míst
5.3.2012  

Jitka Rambousková  -  +Pavlína Hublová Ten byl, ale dělalo mi na tom 100 dětí a ty se mi tam nevešly. A někdo psal písemku, někdo měl volno hodinu,...
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Tady by tedy vážně pomohlo to nahrání celé akce... Mrzí mě to :-(
5.3.2012  

Mira Friedrichová  -  myslím, že to můžeme chápat jako nultý ročník - příště budeme moudřejší ...
5.3.2012  

Jana Zárubová  -  Od nás to taky neviděli všichni...vlastně se zúčastnilo pět tříd a viděla přímý přenos jen jedna třída
5.3.2012  

Ludmila Kovaříková  -  Možná bych akci vedla formálněji. Když se Pavlína zmínila o šílenosti, všichni žáci se na mě podívali, co tím myslí.
5.3.2012  

Jana Zárubová  -  Ale zase na druhou stranu, myslím, že to byl jediný nedostatek, byla jsem strašně překvapená, že vlastně všechno klaplo a na čas..úžasné..
5.3.2012  

Jitka Rambousková  -  Oni to vydrží :)
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková No, byla jsem trochu v euforii a neviděla jsem si do pusy :-D
+Jana Zárubová Ten dokonalý čas mě taky ohromil!
5.3.2012  

Ludmila Kovaříková  -  Já jsem byla taky nadšená!
5.3.2012



Může online setkávání zlepšit kvalitu vzdělávání na školách? Mohly by školy společně hledat nápady, řešení problémů? 16 komentářů

Pavlína Hublová  -  Nejenom že by mohly, ale podle mě i měly. Myslím, že to funguje úplně stejně jako u jednotlivých lidí - inspirace (hele, co udělali, do čeho se zapojili, to bychom mohli taky), pomoc (jak jste to udělali, kde jste sehnali kontakt), společná tvorba...
Je prostě musí být ten někdo, kdo se do toho vrhne po hlavě.
5.3.2012  

Lenka Říhová  -  na našem společenství je to úplně jasně vidět...vzájemně se inspirujeme. Společnost potřebuje jako sůl aby další generace uměly a chtěly spolupracovat i když nejsou v jedné kanceláři...
5.3.2012 (upraveno)  

Ludmila Kovaříková  -  Například my, že?
Myslím, že vybudování PLN školy by mohlo naši výuku výrazně posunout dopředu. Takový online e-twinning.
5.3.2012  

Jitka Rambousková  -  Mohly a měly. Ale jak je psáno "školy", tak ty to neudělají,to musí učitelé.
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková Sen každého PEPOUŠe :-D

Výhodou virtuální skupiny taky je, že nás nikdo nenutí být spolu. Máš náladu, přijdeš. Nehodí se, nepřijdeš. A nikdo se za to na Tebe neškaredí. To mi dává ohromný pocit svobody.
Jsme tu, protože tu chceme být, zvolili jsme si to sami.
To bych viděla jako problém v rámci jedné školy... Co myslíte?
5.3.2012 (upraveno)    +1  

Lenka Říhová  -  se školou je to těžký...někdo má málo chuti, někdo malé děti, jiný si nerozumí s technikou...
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  +Lenka Říhová Aha! Tady jsou ty zápory online setkávání učitelů!
5.3.2012  

Jitka Rambousková  -  Ale ono se dá všechno naučit, když se chce a když je vidět, k čemu je to dobré.
Nebyl by problém kolegům tohle ukázat, ale taky potřebují ty protějšky, se kterými by pracovali. A tam je ta potíž.
5.3.2012  

Jitka Rambousková  -  Zeptám se hloupě, ale zkušenost nemám - e-twinning je jenom mezi školami v různých zemích?
Možná by bylo dobré začít mezi českými školami, aby se oťukaly, tam by šly realizovat i online setkání apod.
5.3.2012 (upraveno)  

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Ne, můžeš si najít školy jaké chceš, prostředí je otevřené. Ale pokud bys chtěla získat "štempl" ocenění, pak to asi se spoluprací se sousední školou nezískáš.
5.3.2012  

Ludmila Kovaříková  -  +Jitka Rambousková právě tak jsem ten e-twinning myslela. Napadlo mě to, protože se má u nás ve vesnici uskutečnit e-twinning se školou na Slovensku.
5.3.2012  

Jana Zárubová  -  líbila by se mi online spolupráce mezi našimi školami (českými) než se člověk pustí do světa...
něco málo jsme si zkusili loni s +Hana Dědková
rozhodně bych ráda něco zkusila...
5.3.2012    +1  

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová Kde a jak jste se domlouvaly s +Hana Dědková ?
5.3.2012  

Jana Zárubová  -  Na G+ a mailem, a děti pracovaly ve sdílených dokumentech, online jsme se neviděli, jestli myslíš tohle...
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová Myslím, že online setkání je taková třešnička na dortu a nemusí bezpodmínečně být. To je prima, že jste už "projektovaly".
5.3.2012  

Hana Dědková  -  +Jana Zárubová na wave jsme byly často :) Ale bohužel se sdílenými dokumenty to byl z naší strany boj, pač pc vybavení bylo děsný. Ale mě se to moc líbilo, vyzkoušet si to. Chtěla bych zase něco zkusit. A možná zase nějakou tu statistiku. Uvidíme. Každopádně mě spolupráce bavila a děti si myslím, že taky. Jinak k tomu vidění, je super vás znát a pak vás na živo vidět! je to super. A hlavně mě to tu s vámi velmi nabíjí! Dává mi to energii do dalších dní :)
5.3.2012



Jaká prostředí byste doporučili pro taková online setkávání? 6 komentářů

Pavlína Hublová  -  Jednoznačně nějakou sociální síť - kvůli její rychlosti. Nechci čekat na komentář bůhvíjak dlouho. No pak je třeba si ujasnit, co konkrétně bude cílem setkávání: výměna odkazů, diskuze na konkrétní téma, hledání společné odpovědi, společná tvorba dokumentů? To vše je třeba zvážit.
5.3.2012  

Jitka Rambousková  -  DIMDIM nebyl špatný, ale nevím, jak bychom to zvládli bez Lenky. Takových prostředí je víc, asi budeme muset víc zkoušet a hledat. S Janou a Janou jsme teď "chodily" na webináře v Onifu, budu teď dělat něco přes Adobe Connect, ale to vše je placené.
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  Zkoušela jsem prostředí http://www.bigmarker.com/, ale nevím, jak by zvládl větší zatížení.
A netmoderátor je nutností, ukázalo se to celkem jasně.
5.3.2012  

Mira Friedrichová  -  zkoušel to někdo někdy tady? tedy na G+?
5.3.2012  

Pavlína Hublová  -  +Mira Friedrichová Myslíš online setkání v Hangouts? Myslím, že jsem to s někým na chvilku vyzkoušela...
Tady mě štve omezení 10 lidí v pokecu :-(
5.3.2012  

Mira Friedrichová  -  nemám žádnou zkušenost, jen jsem to někde zahlédla
5.3.2012











Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku.


Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti2-22. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti2-22). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína