2. 4. 2012

26. PEPOUŠovo vlnobití II.: Školíme se (navzájem), vzděláváme se - jak najít kvalitní seminář?

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.


Téma: Školíme se (navzájem), vzděláváme se - jak najít kvalitní seminář?
Následuje textový přepis diskuze...






Co si představujeme pod pojmem "kvalitní seminář"? 9 komentářů

Jana Zárubová  -  Dovím se z něj spoustu nových věcí použitelných v praxi, má "spád"..
2.4.2012  

Hana Pilařová  -  lektor ví o čem mluví
odvážím si přidanou hodnotu .. kromě informací také chuť pustit se do něčeho nového a něco vyzkoušet .. prostě takové nakopnutí
2.4.2012  

Jitka Rambousková  -  jenom mohu podepsat, co Jana a Hana napsaly :)
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová Kurz má spád - jak se to pozná?
Jinak také souhlasím - inspirace, zapálení. Myslím, že lektor by měl být nadšenec, sirka, která vykřeše jiskřičku - a to svým nadšením.
2.4.2012  

Jana Zárubová  -  +Pavlína Hublová
já to poznám spolehlivě, ale bohužel až na místě:
prostě se nenudím :))
2.4.2012 (upraveno)  

Petr Vanický  -  Pokud máme jako účastníci k dispozici pc s internetem a já přesto poslouchám a nebrouzdám si, pak jsem na kvalitním semináři .-)
2.4.2012    +3  

Lenka Říhová  -  když začnu uvažovat o tom, jak to ve škole hned zítra vyzkouším :)
2.4.2012    +1  

Hana Dědková  -  ano, chuť to, o čem mluví zítra vyzkoušet!
2.4.2012  

Petr Vanický  -  to sedí.
2.4.2012



Kdo nebo co je zárukou kvalitního semináře? Podle čeho semináře vybíráte? 14 komentářů

Mira Friedrichová  -  Lektor !!!
2.4.2012    +2  

Viktor Zedek  -  Jako začínajícího učitele by mě docela zajímalo, kde hledat nabídku seminářů? Internetové stránky, nějaký registr atp.
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  +Viktor Zedek Díky, doufám, že sem něco takového taky přivane...
A Tvé zkušenosti s výběrem kurzů?
2.4.2012  

Hana Pilařová  -  nás pravidelně obesílají střediska, která máme nejblíž - tedy Krajské centrum vzdělávání a NIDV
+ pak chodí maily od dalších společností pořádajících kurzy - tyto nabídky však většinou kvůli ceně a dostupnosti nevyužíváme
2.4.2012  

Jitka Rambousková  -  Krajské centrum v Plzni spustilo teď web s kompletní nabídkou a mělo by vše jít přes něj.
2.4.2012  

Lenka Říhová  -  lektor školí to, co sám vyzkoušel...není to něco vyčteného
2.4.2012    +1  

Janek Wagner  -  +Viktor Zedek : Online registr online kurzů připravuje MŠMT jako IPn v OP VK za 60 milionů, bude to hotové tak za rok za dva nebo za tři, pokud vůbec... Akreditované DVPP jsou na webu MŠMT.
2.4.2012  

Hana Pilařová  -  +Janek Wagner Tak to je dobrá zpráva :) Jen aby tou dobou bylo ještě koho školit, když jsme ta líná pakáž a je nás moc :)
2.4.2012  

Petr Vanický  -  K nám chodí pravidelně nabídky na DVPP, před mnoha lety jsem na pár seminářích byl, ale moje dojmy nebyly nic moc, tak už ty maily většinou ani neotvírám
2.4.2012  

Viktor Zedek  -  +Pavlína Hublová Moje první školení mi nabídl pan ředitel, docela mě nadchlo, byly to opravdové náměty do praxe, a proto se ohlížím po něčem dalším. Jen ta nabídka je neucelená. Jinak mám spíš starosti s přípravami atd.
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  +Petr Vanický Takové nabídky také chodí směrem k vedení. Bohužel je toho tolik, že většinou končí ve virtuálním koši.
Nakonec si stejně vyberu kurz, který si sama vyhledám nebo (a to nejčastěji) potkám na sociální síti :-)
A když jsem spokojená, není problém web sledovat - pokud má RSS.

Jak moc dáte na doporučení kolegů?
2.4.2012  

Jitka Rambousková  -  Mám obavy, že takových školení je pramálo. Snad jsem něco takového ani neviděla.
Někde v Ostravě? na VŠ byly ke stažení materiály s náměty do hodin pro začínající učitele.
2.4.2012  

Jitka Rambousková  -  Tohle http://projekty.osu.cz/synergie/ Jsou tam i metodiky, ale projekt asi už skončil.
2.4.2012 (upraveno)  

Hana Dědková  -  jezdím spíš na konference, sice trvají více dní a je trochu (dost) potíž s uvolněním, ale jsou pro mě lepší. dozvím se tam více věcí a kuloáry jsou největším zdrojem inspirace!
2.4.2012



Jak důležitá je pro vás cena semináře? Platí stále, že čím dražší, tím kvalitnější? 20 komentářů

Hana Pilařová  -  nevím jestli to vůbec někdy platilo
2.4.2012    +1  

Jitka Rambousková  -  To asi ne. Ale musím se přiznat, že jsem moc ze svého do seminářů neinvestovala. A taková "normální" odpolední školení většinou platila škola.
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková I tak je třeba vybírat. A když by ses měla rozhodnout mezi dvěma kurzy s rozdílem třeba 1 000Kč - bude to pro tebe mít nějakou váhu?
2.4.2012  

Viktor Zedek  -  Byl jsem prozatím na jediném semináři OVOV, kde bylo vše zdarma. Dostali jsme spoustu věcí (trička, CD s metodikami, atd.). Byl mírně řečeno rozvláčný, ale vcelku užitečný.
Bohužel zatím nemám srovnání s jinými vzdělávacími akcemi.
2.4.2012  

Jitka Rambousková  -  O rozdílu 1000 Kč bych přemýšlela hodně. Ale jak tu padlo, závisí to na hodně věcech.
2.4.2012  

Lenka Říhová  -  v současnosti je i hodně školení zdarma..v nějakých "evropských" balíčcích, stačí sledovat nabídku
2.4.2012  

Jana Zárubová  -  +Lenka Říhová :(((((
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  +Viktor Zedek Zdá se, že jsi dostal spoustu reklamních materiálů... Tak mě napadá: Jak snášíte na seminářích prezentace jedné konkrétní firmy/produkce?
2.4.2012  

Mira Friedrichová  -  Pokud převažuje množství propisek a flešek nad tunami papíru, tak celkem přívětivě :) - resp. je mi to fuk.
2.4.2012 (upraveno)  

Janek Wagner  -  +Viktor Zedek Pokud na semináři "zdarma" rozdávají trička, tak evidentně rozkrádají ESF...
2.4.2012  

Lenka Říhová  -  +Jana Zárubová nerozumím, co se ti nelíbí...mám na mysli třeba toto http://www.inkluze.cz/akce-47/uvod-do-inkluzivniho-vdelavani nebo http://www.visk.cz/akce/2030G13
2.4.2012 (upraveno)  

Jitka Rambousková  -  Pokud vím, že to bude prezentace firmy, pak jsem smířena nebo čekám poučení o jejich produktech. Pokud se reklama firmy schovává za vzdělávací akci, tak ani propisky nepomůžou :(
2.4.2012    +1  

Jitka Rambousková  -  Z peněz EU (u nás na chudém venkově) jsou sice některé školení zdarma, ale občas je to taky jenom napudrované nic, jenom nějaká firma šikovně tahá peníze a přínos žádný.
2.4.2012  

Jana Zárubová  -  +Lenka Říhová jo tohle je asi fajn, jen mi před očima vytanula ta moje velmi neoblíbená větička: účastnit se mohou zdarma všichni z celá české republiky vyjma učitelů z Prahy :(
třeba na tohle
http://www.uceninamiru.scio.cz/e-learning.aspx
2.4.2012 (upraveno)  

Hana Pilařová  -  .. ha učení na míru .. přihlášená jsem byla dávno dávno .. ale o zahájení informace žádná ..
2.4.2012  

Daya Murová  -  Jo, to já taky, SCIO to má celé jakési totálně zmatené.
2.4.2012  

Jana Zárubová  -  to bylo jen tak namátkou, v poslední době mám pocit, že co najdu, tam nemůžu
+Daya Murová ze Scia mě asi brzy trefí, hlavně ty jejich nové stránky na testování, kde každou chvíli něco nefunguje,
šéf tam volá každou chvíli :-))
2.4.2012  

Viktor Zedek  -  Mě prezentace firem určitě nevadí, sám jsem se chvíli živil jako reprezentant. Mám pro to pochopení, když se někdo snaží prodat výsledek své práce.
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  Zdá se, že kurzy zdarma jsou v současnosti docela rozšířené, ale kvalita je někdy ošemetná. Je teď otázkou, jestli jsou vážně zdarma - musíme si vzít volno, zajistit suplování - to asi nějaké tričko nevyžehlí...
Jak vybírat mezi dobrými a "dobrými" kurzy?
2.4.2012  

Jana Zárubová  -  Mně prezentace firem taky nevadí
viz jak jsme si pěkně užili iPady :-))
2.4.2012    +2



Školíte? Jaká jsou vaše pravidla, která se snažíte dodržovat? Co jste si vyzkoušeli, že funguje/nefunguje na seminářích? 10 komentářů

Pavlína Hublová  -  Pravidle je asi hodně, ale třeba toto funguje: Z kurzu/semináře by si měli uživatelé odnést něco hmatatelného. Což vidím jako problém, když pracujeme online u počítačů. Ale stačí pracovní list, vytištěná prezentace - a spokojenost je mnohem větší.
Další pravidla?
2.4.2012  

Jitka Rambousková  -  Většinou se snažím připravit materiály na web, aby si lidé odnesli jednu adresu a tam vše našli. Protože jinak sedí a opisují krkolemné adresy, které stejně opíšou špatně :)
2.4.2012    +2  

Pavlína Hublová  -  Špatný vzduch, málo tekutin a nedostupné občerstvení dokáží zabít sebekvalitnější seminář...
2.4.2012  

Jitka Rambousková  -  A když školíš ve sklepě plném počítačů, kde jsou okna pod úrovní chodníku ....
2.4.2012  

Ludmila Kovaříková  -  Snažím se mluvit rázně, jinak se zaplétám do tématu a kurz se stává rozvláčným. Nestíháme všechno probrat a účastníci se nudí.
2.4.2012 (upraveno)  

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková Neodradí pak ráznost některé účastníky?
Zpočátku jsem školila ve dvojici. A skoro to vypadalo jako hodnej a zlej policajt (uhodnete, jaký jsem byla já?). Jedna z nás hrnula moudra, až se účastníkům kouřilo od tužky, druhá se usmívala a venku svítilo sluníčko :-)
2.4.2012  

Jitka Rambousková  -  Já zase moc spěchám, chci toho stihnout hodně a pak lidi zahlcuji. Těžko se hledá kompromis a pokaždé je to jiné.
2.4.2012    +1  

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová To mi někoho připomíná. Netušila jsem, že to byl záměr. S rázností máš asi pravdu, díky za upozornění. jenže některým vadí i to, že se usmívám. Takže asi nejlepší je chovat se normálně přirozeně.
2.4.2012  

Lenka Říhová  -  dodržování časového harmonogramu, střídání "poslechových" částí s vlastní aktivitou
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Tak to dělám taky. Pak jsou všichni vyřízení a výsledkem je tak akorát zmatek v jejich hlavách.

Velmi dobré je hned na začátku říct si časové rozvržení kurzu. Jak píše +Lenka Říhová - časového harmonogramu - a dodržet za každou cenu.
2.4.2012



Už několikrát jsme dospěli k názoru, že osobní vzdělávací prostředí (skupina kolegů, parťáků, PEPOUŠů...) má velkou sílu při vzdělávání. Proč? 18 komentářů

Mira Friedrichová  -  Protože jsou naladěni na stejnou notu?
2.4.2012    +1  

Daya Murová  -  Protože chtějí a dělají to dobrovolně.
2.4.2012    +2  

Hana Pilařová  -  tenhle způsob sebevzdělávání mě obohacuje v podstatě pořád
- potřebné informace či rady zíkávám rychle
- inspirace přichází v podstatě neustále
- úžasné jsou ty myšlenkové smrště - plác plác plác a kopec úžasných nápadů je tady
2.4.2012  

Jana Zárubová  -  taky proto, že jsou hned po ruce :)
a když něco zkusíte vy, mám hned jistotu, že to funguje :)
2.4.2012  

Ludmila Kovaříková  -  A možná taky tady odpadá jakási automatická obranná pozice, kterou zaznamenávám u účastníků na různých kurzech.
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  +Mira Friedrichová Nemyslím, že by museli být nutně naladěni na stejnou notu. Dokonce si troufám tvrdit, že právě ta pestrost je ještě zajímavější.
+Ludmila Kovaříková Obranná pozice? Můžeš to nějak rozvést?
2.4.2012  

Ludmila Kovaříková  -  Např. někdo přijde s tím, že se nenaučí nic nového (=všechno už tu bylo), že bude lektor mluvit příliš teoreticky (=dovednosti jsou prázdný termín), že nemá smysl nic nového zkoušet (= častá reakce na dílny čtení) nebo se i bojí mluvit nahlas.
2.4.2012  

Jana Zárubová  -  +Ludmila Kovaříková a má cenu, aby tam takový člověk chodil?
Když jdu na kurz, tak si ho chci užít..
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  Vím, že se trochu odchýlíme od původní otázky, ale možná je obranná pozice účastníků kurzů častějším jevem. Máte s tím někdo nějakou zkušenost? Jak s takovým obranným postojem účastníků bojujete?
2.4.2012  

Mira Friedrichová  -  Osobní zkušenost - e-learning ke státní maturitě (a to mám jen ten úplně nejnižší stupeň) je udělaný úplně děsně - proti tomu má obranný postoj každý rozumný člověk :)
2.4.2012  

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová To by mě teda zajímalo. Neuděláme z toho zvláštní otázku?
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková Vytvořeno: https://plus.google.com/102343724523573201897/posts/SMzo3JHx5aH
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  Vraťme se k osobnímu vzdělávacímu prostředí... Nevadí vám, že jsou informace "každý pes jiná ves" - neuspořádané?
2.4.2012  

Ludmila Kovaříková  -  To je sice pravda, ale mohu si vytvářet záložky a ty mám "otagované", takže vím, kam sáhnout.
2.4.2012  

Mira Friedrichová  -  Já se většinou kouknu na informace "uložené u přátel" - pro mé uspořádání je "každý pes jiná ves" ještě eufemismus
2.4.2012  

Lenka Říhová  -  souhlasím s +Ludmila Kovaříková , je potřeba si získanou informaci hned zařadit do správné "psí boudy"
2.4.2012  

Jana Zárubová  -  +Pavlína Hublová nevadí, protože se tak dostanu i k informacím, které bych prvoplánovitě nehledala, ale jsou užitečné
2.4.2012  

Jitka Rambousková  -  +Jana Zárubová Viz tvůj odkaz na http://threering.com - nehledané a nalezené. Jako z pohádky :)
2.4.2012



Jsou i jiné možnosti, jak se vzdělávat, aniž bychom se účastnili seminářů... Jaké máte zkušenosti s e-learningem, webináři apod? 22 komentářů

Mira Friedrichová  -  Zkoušela jsem nějaké webináře zadarmo - teď nemůžu najít odkaz, ale nelíbilo se mi to, podle mne jako všude záleží na lektorovi.
2.4.2012  

Jitka Rambousková  -  Asi jak se sejde osazení kurzu, lektoři a obsah. Za mne e-learning perfektní, webinář vcelku propadák, ale nebylo to prostředím.
2.4.2012  

Daya Murová  -  S e-learningem podobné jako s jiným vzděláváním - velmi různé. Někdy perfektní, někdy na nic.
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  Kromě Metodického portálu - kde jinde jste potkaly e-learning? Nějak tápu...
A ceny? Vyplatí se ušetřit za jízdné a vrazit to do kurzovného?
2.4.2012  

Mira Friedrichová  -  Jen taková perlička - seminář byl delší, než jsem měla čas a jeho kousek - asi 10 min jsem dokoukávala spolu se studenty, kteří přišli na hodinu, abych se zachovala korektně, napsala jsem to do fóra - lektoři zcela vypadli z role - bylo jim to divné, prostě mi připadalo, že nějak nechápou, že mají publikum.
2.4.2012    +1  

Jitka Rambousková  -  Zkusily jsme webinář na schoolnetu.cz - měl naprosto sestupnou tendenci.
Pak jsem si zkusila nějaké e-learningy na Krajském centru, ale tam jsem měla individuální přístup mimo běžící kurz. Takže jsem je procházela sama.
2.4.2012    +1  

Daya Murová  -  Já jsem měla kombinovaný kurz, bylo to nějaké enviro. Část byla v Hostětíně, část e-learning.
Pak ještě e-learning, který byl v rámci DVPP na FF Masarykovy univerzity, to byla multikulturní výchova.
2.4.2012  

Jitka Rambousková  -  Nojo, ICT koordinátora jsem dělala s podporou e-learningu! Ale nic moc. Dost řečí kolem o tom, jak je to prostředí výhodné, ale nakonec ho sami nevytěžili.
2.4.2012  

Jana Zárubová  -  myslím že po absolvování e-learningu z portálu: Vzdělávací technologie pro 21.století asi těžko nějaký jiný elearning bude lepší
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  +Daya Murová A dojmy?
Můžete, prosím, v rámci možností přihazovat i odkazy?
2.4.2012  

Daya Murová  -  Už jsem o tom určitě psala jinde...já to pak pohledám a dopíšu dodatečně. Na fildě to bylo dobře vymyšlené, ale dost mizerně zorganizované, nic tě nenutilo, dělat úkoly průběžně, odevzdávaly se do jednoho data a pak, když to chtěl lektor přepracovat, bylo málo času na přepracování. materiály byly fajn a zajímavé.
To druhé, to byla globální a environmentální výchova, jsem nedodělala. Komunikace s lektorem prakticky nebyla.
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  Myslíte, že e-learning může být plnohodnotnou náhradou osobní účasti v kurzu? A neříkejte, že záleží na obsahu - jasně, že nepůjdu do e-le kurzu na tvorbu origami :-)
2.4.2012  

Hana Pilařová  -  může .. za předpokladu, že lektor komunikuje a účastníci kurzu reagují ve fórech, diskutují a jsou v kontaktu
2.4.2012  

Jitka Rambousková  -  Myslím, že klidně může.
2.4.2012  

Jana Zárubová  -  Může. Dobrý e-learning je lepší než horší kurz s osobní účastí
2.4.2012    +1  

Pavlína Hublová  -  +Hana Pilařová Problém je, že tohle se asi nedá předvídat. Zdá se, že to chce mnohem víc energie ze strany lektora, aby vyprovokoval účastníky. Jinými slovy - pro účastníky je to větší pohodička, pro lektora větší zápřah. Vidím to správně?
Vzorem pro mne je kurz pana Brdičky na portálu...
2.4.2012  

Lenka Říhová  -  já myslím, že může...možnost vybrat si čas a místo, kde se budu vzdělávat za to stojí
2.4.2012  

Jana Zárubová  -  +Pavlína Hublová tak to je skvělý vzor :)
2.4.2012  

Jitka Rambousková  -  Ale když každý nemá chuť vždycky diskutovat, jsou typy, kterým vyhovuje studovat v tichu v koutku, pak je e-learning ideální.
2.4.2012  

Hana Pilařová  -  ano .. pro lektora je to náročné .. ale bez toho kontaktu mi přijde zbytečné dělat kurz .. to si můžu doma číst knížku
2.4.2012  

Lenka Říhová  -  +Hana Pilařová nemyslím, že by to nešlo bez diskuze, ale vedení lektorem je potřebné bez toho to ten smysl ztrácet může
2.4.2012  

Jitka Rambousková  -  Lektor dá nějaký směr a náplň, nějaké postupné milníky a zkontroluje úkoly. Občas ani víc potřeba není.
2.4.2012



Máte nějaké zkušenosti se vzděláváním "sami sobě"?, např. v prostředí http://www.naucmese.cz/ nebo http://www.bigmarker.com/
Pokud ne, co by Vás přesvědčilo o tom, stát se lektorem/účastnit se semináře? 18 komentářů

Mira Friedrichová  -  nemám a mám pochyby - nicméně asi by bylo fajn tam naopak učit :)
2.4.2012  

Jitka Rambousková  -  Také jsem k některým skeptická, ale asi bude úroveň velmi různá.
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  Na Bigmarker jsem zkoušela online vzdělávání jako součást kurzu. Část tedy probíhala u počítačů a reflexe k vytvořeným věcem pak online.
Vadilo mi trochu oznamování, protože když mělo tak neoznamovalo a opačně. Ale jinak jsem byla s prostředím spokojená.
Také se zde dá naplánovat webinář a lidi se mohou volně hlásit. To by mělo své využití, nemyslíte?
2.4.2012    +1  

Pavlína Hublová  -  Na těch druhých stránkách mě někdy překvapily částky, které chtějí lektoři za účast. Zdá se, že bychom mohli za vlnobití taky vybírat peníze :-) Tedy samozřejmě od těch, kteří by si chtěli diskuzi přečíst...
2.4.2012  

Ludmila Kovaříková  -  Moc o těchto možnostech nevím, ale mě by to asi lákalo. Neděláme už něco takového tím, že si povídáme o tom, jak učíme?
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková Určitě ano. Jen s tím rozdílem, že tady dávají všichni všechno a není "jeden odborník". Ale mně je to sympatičtější :-D
2.4.2012  

Jitka Rambousková  -  Pokud se ptáš na využití jako lektorem, pak to není špatné. Měla jsem na mysli kurzy, co jsem tam viděla :)
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  Lákalo by vás něco takového uskutečnit?
2.4.2012  

Mira Friedrichová  -  Jako lektor klidně, ale je s tím i spousta organizační práce a technických problémů - do toho by se mi nechtělo jít.
2.4.2012 (upraveno)  

Jana Zárubová  -  myslíš jako mezi pepouši? :-))
+Pavlína Hublová
2.4.2012  

Jitka Rambousková  -  Kdyby měl někdo zájem, tak třeba ano. Ale přes web, webinář či e-learning klidně, ale zařizovat místnost a vařit kafe, ani náhodou.
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová Vybavuju si, že jsme už na to jednou narazili - myslím, že by to bylo příjemné osvěžení III. řady vlnobití - 1x měsíčně (?) webinář s "přednáškou" někoho z nás... To by vyšlo na každého z nás tak 2 - 3 do roka, to by bylo snesitelné, ne?!
Narážím na to, že máme všichni pocit (říkám všichni), že to, co děláme, dělá většina lidí, že nemáme co nabídnout/dát lidem okolo. A každý týden při vlnobití jsem ohromena, kolik znalostí tady lítá! Tak si myslím...

Ale má otázka byla v tu chvíli spíš akademická. Co vede lidi k tomu, že si vytvoří a prezentují nějaký podobný kurz?
2.4.2012  

Lenka Říhová  -  mám zkušenost se "vzděláváním sami sobě" na půdě školy...čas od času někdo nabídne zájemcům, že je naučí něco v čem je dobrý. Bývá o to docela zájem a vedení to kladně hodnotí :)
2.4.2012    +3  

Hana Pilařová  -  to by byl sen
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  +Lenka Říhová Jak dlouho trvalo, než všechny kolegyně pochopily, že to je pro ně přínosné?
Také jsme něco podobného zkoušeli na škole, ale ty kyselé obličeje za to fakt nestály...
2.4.2012  

Jana Zárubová  -  +Lenka Říhová tak to tiše závidím...
2.4.2012  

Lenka Říhová  -  všechny to nepochopily, ani to nebylo a není povinné. Určitě záleží na vztazích ve sboru a tématu, do kterého považují za potřebné víc proniknout (u nás např. práce s fotkami, psychomotorika, ZTV, tvorba knížek v iPadech, třídní stránky...)
2.4.2012  

Hana Dědková  -  hm, taky by se mi líbilo, kdybychom ve škole měli nějaké podobné sdílení zajímavých nápadů, ale to je taky asi jen sen...
2.4.2012



Obranná pozice účastníků kurzu? Máte s tím někdo nějakou zkušenost? Jak s takovým obranným postojem účastníků bojujete?

Ludmila Kovaříková - Např. někdo přijde s tím, že se nenaučí nic nového (=všechno už tu bylo), že bude lektor mluvit příliš teoreticky (=dovednosti jsou prázdný termín), že nemá smysl nic nového zkoušet (= častá reakce na dílny čtení) nebo se i bojí mluvit nahlas.
20:15

Jana Zárubová - +Ludmila Kovaříková a má cenu, aby tam takový člověk chodil?
Když jdu na kurz, tak si ho chci užít..
20:21
  -  Komentovat  -  Začít setkání  -  Sdílet
+6  -  Hana Pilařová, Pavlína Hublová, Mira Friedrichová, Jana Zárubová a ještě 2 další
29 komentářů

Pavlína Hublová  -  Samotné nadšení lektora nevystačí. Zpočátku v zájmu zachování sebeúcty vždy ignoruju, jinak bych se zhroutila hned na začátku.
2.4.2012    +1  

Mira Friedrichová  -  Z tohoto hlediska mi připadá lepší, pokud si účastník platí kurs sám, (před pár lety jsem učila jsem na večerní placené škole), tam si mě prostě zaplatili a chtěli vidět, co jim ukážu. Byli to dospělí a občas to nebyl úplně příjemný pocit - např. jsme je nutili přezouvat se :).
2.4.2012  

Jitka Rambousková  -  +Mira Friedrichová Měli jste i rodičáky? A přišli Hujerovi? :))
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  Mám zkušenost nepouštět se do diskuze s takovými "potížisty", ale odkázat je na konec kurzu - ráda si s Vámi popovídám, ale až po skončení kurzu, nyní se vraťme k tématu.
Málokdo chce ještě v pozdním odpoledni diskutovat - navíc bez diváků.
2.4.2012  

Mira Friedrichová  -  :) to ne, ale měli třeba na závěr psát jakousi seminární práci - byl to běs, ale co s tím, nemáš páku, jak je přimět, udělat to pořádně - ono - mezi námi - ten výsledný papír stejně neměl žádnou zvláštní váhu
2.4.2012  

Lenka Říhová  -  zkusit být k takovému člověku ve střehu osobnější...někdy může stačit oslovit ho jménem, zeptat se ho na názor, vtáhnout ho do debaty...někdy to stačí aby roztál :)
2.4.2012 (upraveno)    +1  

Ludmila Kovaříková  -  +Lenka Říhová Tohle se mi prákrát vyplatilo.
2.4.2012  

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová Tohle si musím zapamatovat.
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  +Lenka Říhová Souhlas. Jen je třeba mu dát trochu času, aby to rozdýchal. To je dost ošemetné - kdy už je připraven a kdy ne. Velmi snadno si člověk může naběhnout.
Dobré je při nějaké společné aktivitě zařídit, aby byl ve dvojici/skupině s nějakým evidentním nadšencem.

Jo a kolegyně - dvě a více potížistek najednou z jedné školy - okamžitě rozesadit!
2.4.2012  

Petr Vanický  -  můžu potvrdit z vlastní zkušenosti (z pohledu rejpala) že to docela funguje :-)
2.4.2012  

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová Tak naposledy jsem je dokonce poslala domů. (Doufám, že slušně.)
2.4.2012  

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková Tak k tomu jsem se ještě nikdy neodvážila (i když mne dohnaly až k slzám v koutku kabinetu).
Horší je, že někdy stačí jedno podobné setkání a lektor s budoucností končí. A to je škoda :-(
Jak se slušně vyhazují podobné typy? :-)

Ještě nějaké triky pro podobné situace?
2.4.2012  

Jitka Rambousková  -  Lidko, nedovedu si tě vůbec představit, jak někoho vykazuješ z kurzu! :D
2.4.2012  

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová Až k slzám? Tak to jsi mě potěšila, já pláču až po kurzu. Věděla jsem, že už na mém kurzu byly, naznačila jsem jim to.
2.4.2012  

Ludmila Kovaříková  -  +Jitka Rambousková Vážně?
2.4.2012  

Jitka Rambousková  -  Vážně.
2.4.2012  

Zde jsem odebrala soukromý rozhovor mezi zúčastněnými, který se netýkal tématu diskuze.

Jana Kneřová  -  Mám novou zkušenost s opatřením na kurzu. "Pokud se vám do 60ti min. kurz nebude zdát jako přínosný, můžete odejít a já vám vrátím peníze."
3.4.2012












Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku.


Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti2-26. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti2-26). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína