21. 5. 2012

33. PEPOUŠovo vlnobití II.: Testování - proč a jak?

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.


Téma: Testování - proč a jak?
Následuje přepis diskuze...



Jak často píšete se svými žáky testy ve svém předmětu? Podle čeho volíte frekvenci? 26 komentářů

Pavlína Hublová21. 5. 2012
Nejsem testovací typ, takže jsem se testům raději vyhýbala. Ale kolegyně psala vždy po ukončení nějakého okruhu učiva. Takže třeba i každý týden, když bylo učivo jen na jednu hodinu.
Asi doufala, že tím žáky donutí učit se. Nevím...?

Daya Murová21. 5. 2012+1
Dost to záleží na třídě. Někde se mi učí, aniž bych musela terotizovat, někde prostě nic jiného nefunguje :(?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
A funguje? Chci říct - naučí se alespoň na test??

Daya Murová21. 5. 2012
Když teče do bot...?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
Já jsem s tím neuspěla. Páťáci si klidně nechají dát pětku a tváří se, že jim to je fuk.?

Pavel Hodál21. 5. 2012
Jedu kolečko výklad, cvičení, cvičení, test. Takže písemku píšou zhruba jednou ta 2-3 týdny.?

Ludmila Kovaříková21. 5. 2012
Většinou píšeme po ukončení nějakého učiva. Tak jednou za 14 dní. Ale občas se stane, že dám písemku, aby se naučili. (Málokdy.)?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
Jak dlouhé jsou takové testy po 2 - 3 týdnech, +Pavel Hodál +Ludmila Kovaříková ??

Daya Murová21. 5. 2012
+Ludmila Kovaříková V češtině??

Pavel Hodál21. 5. 2012
Mám to trochu specifické, učím INF v Aj, takže děti píšou 7 min test na slovíčka a fráze. Teorii testy netestuji, na to jsou praktické úkoly.?

Jitka Rambousková21. 5. 2012
Taky po nějaké logickém celku, někdy každý týden, někdy po 14 dnech. Ale raději kratší a častěji. Občas nejdřív jednodušší a pak ještě jednou těžší varianta.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
Co si myslíte, že by nastalo, kdybyste přestali dávat tyto malé testíky??

Jana Zárubová21. 5. 2012
podobně jako +Jitka Rambousková?

Jitka Rambousková21. 5. 2012+1
Mimochodem, bavíme se o testu jako testu (výběr odpovědí) nebo o testu jako písemce (delsší řešení příkladů)??

Ludmila Kovaříková21. 5. 2012
+Daya Murová V češtině. +Pavlína Hublová Záleží na učivu. Někdy jsou krátké se třemi úkoly, na celá přídavná jména delší - zhruba 5 - 6 úkolů, ale samozřejmě i tento celek můžu rozdělit?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
+Jitka Rambousková Vidím to jako krátký test. Nejedná se o celkové opakování. A forma? Tu taky řešíme...?

Hana Dědková21. 5. 2012
po tématu nebo když se neučí :) Ale jak už tu všichni psali, neučí se ani na ohlášený test.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
+Hana Dědková Takže jaký to má smysl?
Omlátit mu tu pětku pak o hlavu? ;-)?

Jitka Rambousková21. 5. 2012+1
+Pavlína Hublová myslíš, že bychom nedali malé testy, ale psali jenom 2-3 velké za pololetí? Dovedeš si představit, jak by vypadaly známky? Kdybych dávala známky jen z velkých písemek, tak to bude často ještě větší mizérie než je.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
+Jitka Rambousková Vždyť se dá hodnotit i něco jiného, než testy. Stejně tak se dá získat i jinak zpětná vazba, znalost učiva...
Naivní??

Jana Zárubová21. 5. 2012
ale test nemusí být vždy na známky?

Ludmila Kovaříková21. 5. 2012
+Pavlína Hublová Myslím si totéž, ale realita mě srazí na kolena. Pak si sama nadávám, že nepíšu častěji.?

Daya Murová21. 5. 2012
To je pravda, navíc oni často matou tělem, vypadají v hodině, že to umí a když dostanou tužku a papír a mají to napsat, katastrofa.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
+Jana Zárubová Ano, to jsou ty testy jako zpětná vazba pro učitele, jak to třída zvládá.
Ale myslím, že test není zpětná vazba pro žáka - prostě proto, že on tohle neřeší, nedokáže/nechce se tím zabývat...
To je ale dost skeptický pohled, že?!?

Jitka Rambousková21. 5. 2012
Jistě, že existuje spousta možností. Ale představ si, že přijdeš do třídy 1x nebo 2x do týdne a víckrát ji nevidíš, spíš míňkrát, pak ti testy zbudou jako převažující část hodnocení.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
+Jitka Rambousková Jsem ráda, že jsem prvostupňačka :-)?




Jakým způsobem žáky testujete? Jakou formu testu volíte? Proč? 28 komentářů

Pavlína Hublová21. 5. 2012
Pokud jsme už byla donucena k nějakému testu, nejraději jsem volila typ otevřené otázky na kterou museli žáci odpovědět. Třeba i jednoslovně (1. stupeň).
Nemám ráda a-b-c, je to o tipování...?

Jana Zárubová21. 5. 2012
Zase ale podle toho, k čemu je test určen. Takový minitestíček na konci hodiny s volbou a, b, c je docela dobrý pro zjištění základní situace?

Jitka Rambousková21. 5. 2012
Různě, kratší odpovědi několik slovy i delším textem, v matice většinou klasické výpočty, výsledky dávám na výběr velmi zřídka.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
+Jana Zárubová Souhlasím. Ověření, co a jak žáci pochopili. To ale pak narážíme na, podle mého, jiný druh testů - zpětnou vazbu pro učitele. S výsledky učitel dál pracuje...?

Jana Zárubová21. 5. 2012
Nejlepší by bylo, kdyby všechny testy sloužily jako zpětná vazba. Učitele, žáků?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
Předpokládám, že nekopírujeme žádná zadání - to bychom už považovali za písemku, ano? Takže spíš diktujeme otázky nebo zobrazujeme na dataprojektoru.
Pletu se??

Jana Zárubová21. 5. 2012
Otázky zásadně nediktuji!?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
+Jana Zárubová Takže kopíruješ? Je to kvůli různému tempu žáků? Nenarážíš na problémy se čtením a porozuměním??

Jana Zárubová21. 5. 2012
Kopíruji nebo promítám, spíše jsem narážela na to, že si to nedokázali napsat a trávit čas diktováním a psaním otázek mi připadá ztráta času?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
Já jsem diktovala otázky a žáci psali jen odpovědi, většinou jednoslovné.
Až poslední otázka/úkol byl trochu náročnější na psaní - aby měli dost času i ti pomalí. Většinou kolem 8 otázek.?

Jana Zárubová21. 5. 2012
ale to už se k tomu nemohou vrátit, musí to dát napoprvé, to nemám ráda...?

Daya Murová21. 5. 2012
Diktuji až tak v 8.-9., píšou jen odpověď (zadání někdo, kdo chce), všechno zopakuji, nebývá problém s nestíháním.?

Jitka Rambousková21. 5. 2012
Většinou kopíruju. Pro různé dys je to jasně nutnost a odpadá handrkování, že někdo něco nepřečetl nebo špatně slyšel.
Občas promítám, nediktuju nic.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
+Jana Zárubová Nerozumím. Já přeci otázky mám u sebe napsané! Takže příští hodinu si testový sešit rozdáme, já opět předčítám otázky a děti si porovnávají odpověď. Říkáme si řešení.?

Daya Murová21. 5. 2012
promítat nemám na čem, kopíruju často, ale někdy se to nestihne, nebo je to kra´tučké a je škoda papíru.?

Jana Zárubová21. 5. 2012 (upraveno)
já myslím v průběhu testu...
prostě teď zrovna si Pepíček nemůže vzpomenout...má to na jazyku ane a ne to ven...
po třetí otázce už neví, co byla ta první, takže neodpoví, i kdyby si vzpomněl?

Daya Murová21. 5. 2012
Tak se zeptá. My máme málo dětí, takže se může zeptat i třikrát...?

Jana Zárubová21. 5. 2012
Kolik máš dětí?
+Daya Murová?

Hana Dědková21. 5. 2012
taky kopíruji, hlavně tím předejdu tomu, že odpoví na jinou otázku a pak se handrkuje, že to má dobře...?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
+Jana Zárubová Ano, ten stres tam jistě je.
Vždy jsme test procházeli 2x. Radila jsem dětem, že kdo si nemůže vzpomenout, ať si poznačí text otázky - vždy na konci byl ještě čas si vše projít.
Ale máš pravdu - možná i tohle je důvod, proč jsem testy nemilovala ani jako dítě, ani jako učitelka.?

Daya Murová21. 5. 2012
+Jana Zárubová Třeba v devítce 6 :D?

Jana Zárubová21. 5. 2012
Osmáci 25, kdyby se každý ptal, tak ten testík netrvá 3 min ale ztratím s ním půl hodiny?

Jitka Rambousková21. 5. 2012
Souhlas s +Jana Zárubová , mám jich taky 25 a to už fakt nejde.?

Daya Murová21. 5. 2012
Však proto na to upozorňuji, že u nás ano, do těch 15 jde leccos.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012 (upraveno)
Když kopírujete, jak velký list papíru "vypotřebujete"? A4? A5? Oboustranně??

Jana Zárubová21. 5. 2012
Jestli tedy myslíš test jako test :)) tak A5 většinou, někdy i menší, větší jen zřídka, když je potřeba hodně obrázků?

Daya Murová21. 5. 2012+1
Někdy se vejde zadání na A4 třeba pro 4 děti.?

Jitka Rambousková21. 5. 2012+3
Podle mé lenosti upravit rozměry, většinou A5, třeba i oboustranně. Třeba jedna strana jeden příklad a na druhé straně další. Chystám i místa pro odpovědi. Většinou se do nich vejdou a při opravování se lépe orientuju.?




Je možné formou testů naučit žáky danou látku? Nebo testy používáme jen jako donucovací prostředek? 23 komentářů

Pavlína Hublová21. 5. 2012
Psala jsem už o něco níže, že má kolegyně to tak brala - jako donucovací prostředek, aby se žáci učili.
Myslím si, že by testy měly zjistit, co žáci umí (pozor, co žáci umí ne, co neumí!) a pokud něco neumí, tak s tím dál pracovat.
Bohužel to většinou tak nebylo...?

Pavel Hodál21. 5. 2012
Já učil formou testu žáky typografická pravidla. Psali jej opakovaně tak dlouho, dokud nedostali jedničku. Ale to jsem si mohl dovolit jen díky bohaté zásobárně různých otázek.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
+Pavel Hodál Předpokládám, že se jednalo o výběr správně napsané věty, nebo tak něco, že?!?

Pavel Hodál21. 5. 2012
Ano, mám hodně otázek, výběr správné odpovědi a ve třech možnostech ze čtyř udělám vždy typografickou chybu.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
+Pavel Hodál Ty testy jsou na PC? Resp. mají žáci okamžitou zpětnou vazbu, aby se mohli poučit??

Pavel Hodál21. 5. 2012+2
Moodle umožňuje stanovit počet pokusů v testu. Takže vytvořím několik testů s zhruba 15 otázkami. Každému dám 5 pokusů. V Moodle nastavím režim, kdy se nepočítá průměr, ale žákovi zůstane nejlepší známka. Takže někomu stačí jeden pokus, jiný to doma cvičí na všech testech a na 3-4 pokusy. Pak už jen záleží na motivaci žáka, u které známky zůstane. Někomu stačí 3... Tyto testy píšou doma i ve škole, podle toho, jak mají čas.?

Ludmila Kovaříková21. 5. 2012
Občas píšu cvičný test, někdy jim neřeknu, že je cvičný. Opraví si ho hned a lépe si zapamatují, v čem dělají chyby.?

Daya Murová21. 5. 2012
Dělala jsem i to, že jsme opravili test, vysvětlili, posbírali a napsali znova.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
+Ludmila Kovaříková Dobré! +Daya Murová Super! To by mě nenapadlo! Nebyl pak ale výsledek ovlivněn jen na krátkou dobu?
Chci říct - nezapomněli pak hned zase všechno??

Ludmila Kovaříková21. 5. 2012
Řekla bych, že ne. Asi je to způsobeno oním emocionálním škokem, který se doporučuje u učení.?

Daya Murová21. 5. 2012
+Pavlína Hublová Myslím, že tam něco zbylo ;)?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
Tak to je ale super!
Jen si nevybavuji, že by se na naší škole takto s testy pracovalo. I já mám černé svědomí. :-(?

Hana Dědková21. 5. 2012
také občas píšeme opakovaně a některé špatné známky si pak mažu. Ale ne vždycky vědí, že je to opravný test, protože by se na to ti lepší vykašlali.?

Daya Murová21. 5. 2012
No jo, nesmí se to dělat moc často, protože pak spoléhají na to, že stejně bude opravka.?

Ludmila Kovaříková21. 5. 2012
Já tedy počítám známky za oba testy - první i opravný.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
Můžeme tedy předpokládat, že touto upravenou formou testování (opravné testy, společná kontrola a opětovné napsání) bychom žáky něco ještě doučit mohli.
Napadá vás ještě nějaký způsob, který by odpovídat na úvodní otázku??

Ludmila Kovaříková21. 5. 2012+1
Co takhle vytváření otázek do testů? Spadá to sem?
Naposledy jsme vytvářeli příkazy k obrázkům tak, aby museli použít druhý stupeň přídavného jména, např. Zakroužkuj vyšší budovu.?

Daya Murová21. 5. 2012
+Ludmila Kovaříková Hezké!?

Jitka Rambousková21. 5. 2012
Pokud je obsáhlejší kapitola, tak třeba píšu zjišťovací test, ten podle potřeby rozebereme a zopakujeme ho v obměněné podobě.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
+Jitka Rambousková Zjišťovací? Co si pod tím mám představit??

Jitka Rambousková21. 5. 2012
Zjišťujeme, jak umí, známku si nepíšu pokud to dopadne špatně. Většinou vím, jak třída látku umí, ale někdy se stane, že si nejsem jista, tak je to takový průzkum.?

Karel Malík21. 5. 2012
Dobrý večer, i přesto, že je již po vlnobití (z rodinných důvodů jsem jej propásl) přidám k tomuto tématu mou zkušenost:
Poslední 4 měsíce spolupracuji na jednom z internetových projektů www.boodhi.com a zkoušíme jeho využití na naší ZŠ. Jedná se právě o vzdělávání skrze testové otázky. Moji žáci mají - dobrovolně - možnost si procházet témata (sada cca 100 - 300 otázek podle předmětu) k jednotlivým předmětům a odpovídat na otázky. Motivací je získání vědomostí, což je moc nebere ... takže mnohem prostší: za tolik otázek s takovou úspěšností (téma si mohou i restartovat) plus procento na závěrečné hodnocení, nebo jednička, otázky z boodhi či jim podobné jsou součástí písemek apod. Zatím je to baví a odpovídají nejenom na má témata, ale i na jiná, která je zajímají. Velkou výhodou je i možnost vytvořit si test, třebas pro mladší spolužáky, buďto samostatně, či ve skupině, čímž se také učí a baví je to. Nutno podotknout, že v této podobě je systém zdarma. Hezký večer a díky za mnoho nových podnětů.?

Daya Murová21. 5. 2012
Ještě jsem si vzpomněla na Projekt Rubikon. Tam se učili zákony formou testůA/B/C/D, snažili se odpovědět na co jak největší počet dobře, mohli to zkoušet opakovaně, nejlepší vždycky jednou za týden dostal drobnou cenu. Na konci byly některé z otázek vybrány do soutěže.?




Jakou formu otázek volíte v testu? Jaké otázky pokládáte za nesmyslné/špatné, jaké naopak preferujete/považujete za dobré? Proč? 9 komentářů

Pavlína Hublová21. 5. 2012
Nejhorší jsou otázky ano - ne. To je 50 na 50, že se žák trefí, i když neví vůbec nic.
Jako druhé špatné považuju a-b-c. Je to jen s menší možností úspěšnosti (33 %).
Zase chápu, že se takové otázky nejlépe klasifikují a opravují.?

Daya Murová21. 5. 2012
Já si myslím, že takovým testem (a,b,c) se nedá zjistit vůbec nic.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
Takže když "zrušíme" tyto typy otázek, co nám zůstane??

Jitka Rambousková21. 5. 2012
Nemám ráda taky a, b, c, rychle opravené, to ano. Používám, pokud potřebuju napsat písemku a celkem mi nezáleží, aby uměli učivo do hloubky.?

Hana Dědková21. 5. 2012
já se snažím typy kombinovat. V matice je to jasné, jen příklady, a,b,c jen jednou dvakrát ročně. Ale v zeměpise se snažím aby byly otázky nakombinované.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
+Hana Dědková Proč? Jaké klady vidíš na jednotlivých typech??

Hana Dědková21. 5. 2012
Mam učebnici z Nové školy zeměpis a velmi se mi líbí jejich opakování po kapitole. Je tam doplň slovo, vyber odpověď a,b,c; přiřaď pojmy; škrtni, co nepatří; poznej podle indícií a ještě poznej obrázky. Přijde mi zajímavé než jednotvárné otázky stejného typu. Někdy se odpovědi na jiné otázky skrývají v nápovědě jiných odpovědí...A hlavně je to více o jejich přemýšlení, protože si musí uvědomit, co se po nich chce. Zjisti stát z pěti indícií nebo škrtní jednu z pěti, co tam nepatří??

Pavlína Hublová21. 5. 2012
+Hana Dědková Ujasnili jsme si, že test žáci stíhají do 15 minut. Jsou i toto podle tohoto kritéria testy? Nejedná se spíš už o písemky?
No, ono je to vlastně asi jedno...?

Hana Dědková21. 5. 2012
je to test, do 15 minut to stíhali! jasně někdy ne..?



Jaké otázky jsou pro vás obtížné: neumíte je formulovat, špatně se opravují...; prostě si s nimi nevíte rady? 8 komentářů

Jana Zárubová21. 5. 2012+1
Nejtěžší na opravu jsou otevřené otázky s možností různých odpovědí,
zase ale myslím, že jsou nejlepší, co se zjišťování dovedností týče :)?

Jitka Rambousková21. 5. 2012
a není vlastně písemka s otevřenými otázkami "obyčejnou" písemkou??

Ludmila Kovaříková21. 5. 2012
Snažím se pokládat otázky, které jdou za znalosti. Požadují hlubší porozumění. Tedy nejen vyjmenuj... Nad tím strávím hodně času.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
+Jitka Rambousková Obyčejná vs. neobyčejná? Ty mi dnes dáváš! Opět nevím, co si pod tím mám představit...?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
Pokoušeli jste se někdy tvořit s pomocí Bloomovy taxonomie??

Jana Zárubová21. 5. 2012
Ano, občas fyzikální testy.?

Ludmila Kovaříková21. 5. 2012 (upraveno)
Ale nepodařilo se mi vymyslet na všechny druhy, asi to ani nejde. Ale právě tímhle se bráním jen požadování znalostí.?

Jana Zárubová21. 5. 2012
to mně taky ne, ale alespoň většina..?



Píšete s žáky testy ručně nebo na počítači? Kdybyste měli možnost, změnili byste svou volbu? Proč? 28 komentářů

Pavel Hodál21. 5. 2012
V INF píšu testy na počítači a nemůžu si to vynachválit. Přeci jen z podstaty předmětu to vyplývá. Psát papírový test v INF bych se asi už styděl. Za to ale v přírodopisu jsem zastáncem klasických papírových testů. Umožní mi položit mnohem širší škálu typů otázek, popis obrázků... Jsou výrazně rychlejší na přípravu, ale samozřejmě pomalejší na vyhodnocování. V přírodopisu jsem však s úspěchem využil počítačový test na závěrečnou pololetní práci. Tlačil mě čas a vyhodnoceny byly během chvilky.?

Jana Zárubová21. 5. 2012
Dlouho jsem psala ručně, ale po objevení Google formulářů a Flubaroo bych skoro nejraději testovala jen na počítači ...?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
Na 1. stupni jen ručně. Prostě to klapání na klávesnici by stálo za starou belu. A jak jsem psala níže - testy formou a-b-c nic moc.
Ale fakt je, že takové testy se velmi dobře na PC nejen dělají učiteli, ale také žákům - každý jede svým tempem, takže si málokdy mohou radit. To je velká výhoda.
Hm, neprotiřečím si náhodou??

Jitka Rambousková21. 5. 2012
Většinu papírově, na PC občas, protože si myslím, že to, co chci vidět v matické písemce (postup, zápis, myšlenku, náčrtek,...) se na PC dělá obtížně či je to prakticky nemožné.?

Jana Zárubová21. 5. 2012 (upraveno)
A nepíšeš ty o písemce a ne o testu? :)))
+Jitka Rambousková?

Jitka Rambousková21. 5. 2012
Proto jsem se tu někde ptala, o čem se bavíme. :)?

Daya Murová21. 5. 2012
Papírové.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
Rozlišení test - písemka bych viděla v délce, po kterou se jí žák věnuje. Do max. 15 minut na 1. stupni je to test. Co??

Pavlína Hublová21. 5. 2012
Také jsem testy dělala na PC, ale nakonec jsem od toho upustila. Čas, který jsem věnovala přípravě byl neúměrný smyslu.
Pak jsem ty testy nechávala volně pro opakování a zapisovala jsem "dobrovolné" známky. To bylo fajn.?

Jitka Rambousková21. 5. 2012
Pokud je kritériem čas, pak píšu z 90% testy.?

Jana Zárubová21. 5. 2012
Asi tak 80% testy :))?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
Zdá se, že nám spadl kámen ze srdce a už víme, kdy píšeme testy. Takže otázka zněla - na PC nebo papírově? A proč??

Jitka Rambousková21. 5. 2012
Odpověděla jsem tady ve vlákně výše.
Elektronicky je to jednodušší, ale otevřené otázky stejně musím opravit ručně a v matice je elek. podoba, pokud nejde o výběr abc, málokdy použitelná.?

Jana Zárubová21. 5. 2012
Občas to jde...
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFZ6bkZCbThEdFBZOUpPYVU0WEVNZlE6MQ?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
Trochu s tématem souvisí i možnost archivace testů... Archivujete? Jak?

Hana Dědková21. 5. 2012
matika jen papír a jejich tužka. Letos jsem vyzkoušela v rámci dumu test na pc. A nebylo to špatné. Když bych měla vymyšlené otázky v pc, tak by to bylo snazší, ale to vymýšlení a zápis do pc je na začátku zdlouhavé.?

Jitka Rambousková21. 5. 2012
+Jana Zárubová Souhlasím, že to občas jde a zcela nezavrhuji :)?

Jitka Rambousková21. 5. 2012
Nearchivuji, jenom "velké". Nechávám je dětem, aspoň nemají pocit, že něco tajím.
Jinak je to velmi složitá otázka nechat x nenechat. Možná by bylo řešením tvorba elektronického portfolia, prostě si je ofotit pto archivaci a jim dát do ruky originál nebo přesně obráceně.?

Daya Murová21. 5. 2012
Mívali jsme portfólium, ale nezvládla jsem to, tak máme složky s bincem. Někdo to tam má, někdo ne.?

Jana Zárubová21. 5. 2012
No archivuji, nevím jestli se to tak dá nazvat, házím je do krabic podle tříd, pro případné dotazy rodičů...dřív jsem je dávala dětem, ale po jedné zkušenosti jim je jen ukážu a nechávám je do ukončení pololetí, pak mám sběr...?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
Problém je pak, jak doložit při konzultacích s rodiči, že?!
My psali do sešitů, takže sešit zůstával ve škole. Ale ideální řešení to asi není.?

Jitka Rambousková21. 5. 2012+1
Když by si někdo stěžoval, tak ať ten test přinese. Dostal ho.?

Hana Dědková21. 5. 2012
ano, také je mam já, pro rodiče. dětem jen ukážu a sbírám.?

Jitka Rambousková21. 5. 2012 (upraveno)
Ale to je špatně, co jim testy pomůžou, když jim nezůstanou? Mají se poučit ze svých chyb a mají je zavřené v kabinetě?
Neodporujeme si tu trochu?
Na naše písemky a hotové pracovní listy se odvolávám při přípravě na velké písemky.?

Jana Zárubová21. 5. 2012 (upraveno)
my si je ukážeme rozebereme, ale pak si je nechám :-)
možná je to špatně, ale zatím jsem na lepší způsob nepřišla, jen fotit a to je strašně zdlouhavé.?

Hana Dědková21. 5. 2012 (upraveno)
no jo, ale jak pak dokážu, když chlapec písemku s pětkou vyhodí, že něco psal? že to bylo špatně??

Jitka Rambousková21. 5. 2012
A proč ji vyhodil??

Hana Dědková21. 5. 2012
no protože přece nesouhlasí s pětkou! A já jsem pak složitě musela vysvětlovat, co a jak. Tak je nedávám z ruky!?



Žáci jsou stále nějak testováni (Kalibro, SCIO...). Se kterými testy máte pozitivní zkušenosti a proč? 19 komentářů

Jana Zárubová21. 5. 2012
Používáme ve škole Kalibro pro 5. a 9. a SCIO pro celý druhý stupeň. Ve sciotestech se během tesování vyskytlo v poslední době dosti všelijakých problémů, ale jak prohlásil můj šéf po dnešním NIQUES, myslím, že bych se měl SCIU omluvit, když jsem se rozčiloval, že jim občas něco nefunguje, protože proti NIQUES to byl slabý čajíček :-))?

Jitka Rambousková21. 5. 2012
U nás SCIO. Zatím jsem jeli papírově, tento týden bude elektronicky, tak jsem zvědavá.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
Budu jmenovat Klokánka :-)
Odhalí skryté talenty a je netradiční.

Zkušenosti mám s testy Kalibro, ale narážela jsem na nechuť žáků alespoň se snažit o nějaký rozumný výsledek. Zdál se jim příliš věděcký a těžký (5. třída, nebo 4.?).?

Jana Zárubová21. 5. 2012 (upraveno)
Proti NIQUES funguje skvěle :-). Jen mají trochu problém s uveřejňováním výsledků, ale to i pro ty papírové, takže to asi znáš.
+Jitka Rambousková .?

Daya Murová21. 5. 2012
Mám zkušenosti pouze se SCIO, ale netvrdila bych, že pozitivní.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
SCIO u nás na škole taky, ale nevím, jaká byla spokojenost. Jen ty grafy, které pak vysely na nástěnce nebyly příliš lichotivé.
Klokánek je v tomhle milosrdnější :-)?

Pavel Hodál21. 5. 2012+2
U Scia mě zaráží jedna věc. Žáci zaplatí soukromé firmě, která generuje zisk. My jako učitelé vlastě pracujeme zdarma pro soukromou firmu, rozdáváme testy, plníme databázi, zadáváme výsledky, děláme dozor u testování a neučíme. Nejedná se o pár hodiny, ale o hodně práce. Vše zdarma. Pamatuji doby, kdy lidé ze Scia přišli na školu a vše si řídili sami. Nyní to děláme my. Pracovali byste takto dobrovolně pro nějakou jinou lokální malou firmu? Jak byste se tvářili, kdyby došel nějaký místní Franta, že budete pro něj testovat??

Jana Zárubová21. 5. 2012
Ale Scio vás nikdo nenutí dělat, když nechcete srovnání, testovat nemusíte.
Navíc teď už se dají testy dělat online a nemusí se nic zadávat.
U Kalibra je to stejné, taky to rozdáváme a zadáváme my..?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
+Pavel Hodál Takhle jsem nad tím neuvažovala.
Takže které testy jsou "státní"?
Olympiády??

Jana Zárubová21. 5. 2012
Olympiády jsou testy???

Pavlína Hublová21. 5. 2012
+Jana Zárubová Je možné, že teď těmto firmám trochu odpadne zájem - když jsou testy státní, proč se ještě vysilovat nestátními? Navíc, všichni jsou z neustálého testování řádně unaveni a nemotivováni.?

Jana Zárubová21. 5. 2012+1
+Pavlína Hublová to je pravda..
Kdybych si měla vybrat, raději bych volila SCIO než NIQUES?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
+Jana Zárubová To asi ne, ale to všechny zmíněné asi taky nejsou. Tady jsme se malinko odchýlili od tématu ;-)?

Hana Dědková21. 5. 2012
letos jsem měli také Klokana, cermat testy, to bylo papírové. jinak dělali taky něco od scia a to bylo na pc. Ale dost mi přišlo, že to na pc byla od některých sazka-sportka.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
+Hana Dědková Myslím, že tyto testy jsou tak žáky vnímány. Oni ani nemají potřebu zamýšlet se nad tí. Prostě "není to na známku".
Proto dost pochybuji o nějakých relevantních závěrech z takových testování.?

Jitka Rambousková21. 5. 2012
Docela je zajímají výsledky SCIA kvůli volbě školy, tam opravdu výsledky studují.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012+1
+Jitka Rambousková Já jen, jestli mají opravdu tu vypovídací hodnotu nebo ne.
když se žák nesnaží a jen tipuje, o čem to pak může vypovídat??

Daya Murová21. 5. 2012+1
O tom, jestli má štěstí.?

Jitka Rambousková21. 5. 2012+1
Ale tyhle testy píšou ZÁJEMCI a to je přece to, o čem mluvíme. jsou to děti, co mají zájem se něco dozvědět, tak nepodvádí sami sebe a chtěji vidět své výsledky. Copak opravdu všichni jenom tipují??



Jak motivujete žáky před testem, který "není na známky"? A jde to vůbec? Nebo volíte jinou formu "odměny"? 4 komentáře

Jitka Rambousková21. 5. 2012
No motivuju, říkám, že je to příprava na další látku? To asi moc motivace není, že.?

Pavlína Hublová21. 5. 2012
To bych taky ráda věděla.
Nejlepší motivací je již zažitý úspěch. Takže když se jednou podaří nacpat třídu do soutěže/testu, který dopadne dobře, příště je to výrazně snadnější.
Opačně --> smrt.?

Jitka Rambousková21. 5. 2012
Občas nějaký úspěch je nutnost, tak mu musíme jít trošku vstříc?

Hana Dědková21. 5. 2012 (upraveno)
taky říkám, tohle není známkovaný test, ale příště se některé otázky v testu vyskytnou :) Ale je to motivace? Není to nátlak??








Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku.


Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti2-33. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti2-33). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína