5. 10. 2013

Přiveďte kolegu-učitele na Twitter - shrnutí

Smyslem aktivity je ukázat učitelům, jak jim může být Twitter prospěšný a jak jej mohou využívat ve výuce. 
Více v aplikaci Storify (originální umístění zde - pro ty, komu by nevyhovovala forma prezentace).




Závěrečné slovo

Podle data tohoto příspěvku [12.02.2013] jsem se této akci věnovala cca půl roku. Ačkoli samozřejmě nic nevzdávám a dál budu sbírat zajímavé odkazy, jak by se dal Twitter využít v pedagogické praxi, myslím, je je čas na nějaké shrnutí.

Co se mi podařilo:

  • posbírat zajímavé odkazy, které zájemcům o sociální síť Twitter mohou pomoci zorientovat se;
  • nalákat několik učitelů k tomu, aby si vytvořili účet a vyzkoušeli si základní funkce;
  • získat další pedagogy, kteří také Twitter využívají (nebo by o to velmi stáli) - jako příklad doporučím R. Červeného (@ludek007) nebo E. Mistríka (@EMistrik).
By Dario Sanches from SAO PAULO, BRASIL
 [CC-BY-SA-2.0],
via Wikimedia Commons: http://goo.gl/d2FjTZ

Co se mi nepodařilo:

  • inspirovat "zlákané" učitele, aby začali aktivně Twitter používat;
  • získat spoluorganizátora, s kterým bychom mohli připravovat ještě zajímavější akce nebo v častější frekvenci.
Inspirací pro toto shrnutí mi byl odstavec z článku Ten Tips for Becoming a Connected Educator, kde E. Leoni píše:
Nejdůležitější věcí, kterou byste měli mít na paměti, je, že když někdo používá určitou sociální síť určitým způsobem, neznamená to, že je to ta správná cesta i pro vás. [1]

A to se nám ukázalo právě na této akci. I když jsem pozvala celkem na 3 Hangouty své aktivní známé učitele, nikoho z nich Twitter jako nástroj pro sebevzdělávání nezaujal natolik, aby s ním aktivně sami pracovali. 
A přitom já mám pravidelnou návštěvu Twitteru místo ranních novin...


Trocha inspirace na závěr:

Twitter me this…why use Twitter for school communication?


Twitter je jako rychlé zpravodajství: Ve 140 znacích může učitel/škola informovat stručně a jasně o aktuálních událostech aj. Rodiče nemusí mít vytvořený účet na Twitteru, mohou sledovat jen prostřednictvím tagu a aplikace pro zobrazení Twitterových zpráv nebo prohlížeče.
Vyzkoušíte?


Zdroje:


[1] Leoni, E. (2013). Ten Tips for Becoming a Connected Educator. [online] Retrieved from: http://www.edutopia.org/blog/10-tips-become-connected-educator-elana-leoni [Accessed: 5 Oct 2013].

[2] Teamann, A. (2014). Twitter me this...why use Twitter for school communication?. [online] Technically yours, Teamann. Available at: http://technicallyteamann.com/twitter-me-this-why-use-twitter-for-school-communication/ [Accessed 15 Jul. 2014].

Podobné články:

  • mind42 - tvorba myšlenkových mapTato aplikace se vám určitě bude líbit. Pracuje svižně, nabízí velké množství nástrojů (včetně sdílení a publikace na web nebo do blogu, exportu do jiných programů na tvorbu mm - např. FreeMind, ale také do pevných formátů - … Více >>
  • Google - možnosti využití pro učiteleVe středu 14. dubna jsem absolvovala šestihodinový seminář, který pořádala agentura Fraus společně se zástupci Googlu. Snažila jsem se zapisovat si vše, co jsem nevěděla nebo mne jinak zaujalo. Zde máte k dispozici můj záznam… Více >>
  • Učitelé a žáci jsou až příliš závislí na internetuHlášky uživatele Janek Wagner ze zdroje Twitter. Zajímavý postřeh z Hlášek Google... ..... Podobné články: Každé desáté dítě v Česku zažilo kyberšikanu Myšlenky na minulost a důležité otázky Zkuste hledat mezi osvědčenými … Více >>

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína