6. 5. 2013

31. PEPOUŠovo vlnobití III: Komunikuji/odmítám komunikovat se svými žáky na sociálních sítích...

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.


Téma: Komunikuji/odmítám komunikovat se svými žáky na sociálních sítích...
Následuje textový přepis diskuze.




Komunikujete s žáky mimo třídu/školu? Jaká nebezpečí a jaký přínos mají kontakty s žáky i mimo školní prostředí?
(zatím ještě nemluvíme o sociálních sítích)
12 komentářů

Pavlína Hublová6. 5. 2013
Neměla jsem problém. Používala jsem především chat - měla jsem na třídním webu okénko GTalku, kde bylo vidět, kdy jsem online a pak jsem s dětmi chatovala (tedy s rodiči častěji).

Problémy:
- člověk je prostě hodně na dosah, takže některé děti toho pak měly tendenci zneužívat (např. se mě každý večer ptát, co bylo za úkoly);
- někdy jsem zapomněla chat vypnout, když jsem měla práci a nelze jen tak odmítnout (rodiče ani žáka), když se najednou spojí.?

Pavel Hodál6. 5. 2013
Nepoužívám mobil, takže veškerá komunikace probíhá přes email. žáci jej znají a občas mi napíšou. Obvykle se jedná o drobné rady ohledně úkolů. Nijak mě to neobtěžuje, spíš mě to těší. Větčinou totiž píší ti snaživější.?

Jana Zárubová6. 5. 2013
Občas používám chat. Zatím toho děti nezneužívají.?

Hana Zahrádková6. 5. 2013
Ještě bych řekla, že je to více neformální kontakt. Někdy to není od věci poznat děti i jinak.?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Pavel Hodál Soukromý nebo máš nějaký speciální pracovní? Myslím, že téma emailu by bylo vhodnou samostatnou otázkou...?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Jana Zárubová Chat kde/jaký??

Pavel Hodál6. 5. 2013
+Pavlína Hublová Žáci mi píší na pracovní email. Na G+ a T mě někteří sledují, což je v pořádku. Ale rozšiřovat a propagovat to opravdu nemohu, kvůli přístupu vedení školy. Jinak si myslím, že bych to ve výuce vy\užil. Zatím celkem dost pracujeme s FB účty žáků (tajně) a konspiračně :-) Toto prosím vynechat z přepisu.?

Jitka Rambousková6. 5. 2013
Nástěnka přes LinoIt a mají můj mail.
Jak píšete, spíš zajímavé zpestření a vidím nějaký zájem či snahu, problémy se zneužitím jsem zatím neměla.?

Petr Vanický6. 5. 2013
používám mail a skupiny na FB.?

Hana Zahrádková6. 5. 2013
letos nepoužívám pravidelně nic, občas mi někdo napíše e-mail.?

David Mikoláš6. 5. 2013
S žáky komunikuji běžně přes Facebook, pracovní i soukromý e-mail, v případě naléhavé nutnosti i přes mobil. Na FB mám jen jeden účet, tedy jednu identitu a vše je OK.?



Na jakých sociálních sítích máte svůj účet? Jaké důvody vás vedly k tomu, abyste si zde založili účet? Jedná se o účet soukromý nebo pracovní? 20 komentářů

Ludmila Kovaříková6. 5. 2013
Twitter: kvůli krátkým odkazům na inspirativní stránky
FB: pro určité zajímavé komunity (Čtesyrád, Knihožrout...)
G+: kvůli komunitě učitelů smýšlejících podobně?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
Twitter, FB, G+. Pak i jiná prostředí pro komunikaci, ale tuším, že si tu budeme povídat především o těchto třech...

Pracovní: Twitter, FB
Polopracovní a soukromé: G+

Twitter: sledování novinek v zahraničí
FB: správa pracovní stránky, ale zpočátku jsem i doufala, že zde bude prostor pro sdílení pracovních zkušeností (to bylo před 5 lety). Nic takového jsem v té době nenašla.
G+: sdílení, komunita?

Jana Zárubová6. 5. 2013
Jako +Ludmila Kovaříková ale u FB taky proto, že se přes něj dá přihlašovat na různé jiné stránky :)?

Ludmila Kovaříková6. 5. 2013
+Jana Zárubová To je pravda, ale nevím, co od toho čekat, takže raději se přihlašuji přes email.?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Ludmila Kovaříková Zdá se, že všechny sítě používáš čistě pracovně. Je to tak?

Já mám rodinu na FB, takže když je potřeba, mohu použít chat...?

Pavel Hodál6. 5. 2013
T: jen mi připadá, že jsem v poslední době zahlcen tweety, které ani nestíhám číst. Asi budu muset probrat a rozhodnout se, koho sledovat.
FB: spíše kamarádi, nepíšu sem, jen čtu "drby"
G+ konečně pořádná inspirace pro moji práci?

Ludmila Kovaříková6. 5. 2013
+Pavlína Hublová Dá se říct, že pracovně. Ale myslím, že to nepřeženu, když napíšu, že jsem skutečně podobně smýšlející našla až po síti. V realitě bych šanci neměla. :-) Takže + pro sítě.?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Jana Zárubová To přihlašování také používám, ale spíš přes Twitter. Zdá se mi, že kdyby se mi tam někdo navrtal, přeci jen by nadělal nejmíň škody.
Taky byl svého času rozšířenější než FB, takže možnost přihlašování přes něj bylo rozšířenější.?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Pavel Hodál Doporučuju zavést si listy. Jsou nejlepším řešením - jen při sledování vyžadují o jedno kliknutí navíc - když přepínáš na list.?

Hana Zahrádková6. 5. 2013
Mám účty na twitteru, facebooku i g+. Všechny jsou soukromé. Twitter proto, že mě k tomu přemluvila Pavlína :) Ale sleduju ráda její odkazy :) fb původně pro komunikaci se spolužačkama z VŠ a g+, protože tam mám učitele=kolegy, kteří mě denně inspirují k činnosti ve škole i doma :)?

Jitka Rambousková6. 5. 2013
T: zajímavé, ale v poslední době ho nestíhám a dokonale mne zalcuje RSS čtečka
FB: účet mám a přihlašuji se na něj do služeb, protože ho ani nijak nevyužívám, ale kdyby tahle parta působila na FB, tak ho asi budu používat
G+: to je takový můj domovský přístav?

Petr Vanický6. 5. 2013
tw, g+, fb v podstatě jako ostatní. Pracovně hlavně FB, spravuju školní stránku a taky pro komunikaci se studenty pomocí sklupin.?

Marek Nawrath6. 5. 2013
twitter, FB, G+ - důvody a způsoby využití podobné?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Petr Vanický Zdá se, že jsi jediný, kdo opravdu používá soc. síť opravdu ve výuce. Těším se na zkušenosti a tipy. Určitě se některá z otázek hodí :)?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
Zkoušeli jste/napadlo vás někdy vytvořit si nějaký alter účet, abyste jej mohli využívat i jinak, než doposud??

Petr Vanický6. 5. 2013
Žádné zázraky nedělám. jediné, co aktivně používáme je FB, kde mám pro třídy, které učím, založené skupiny. Ty využíváme k informacím o DU, písemky zadávám jako události (a oni mi z legrace píší, že se nezúčastní, ale nikdo nemůže říct, že o ní nevěděl), já jim tam sdílím materiály pro výuku, občas doporučuji zajímavé stránky. Oni mi tam mohou odevzdávat své referáty a já jim je mohu hnedle okomentovat.
Výhodou skupin je, že nemusím být se studenty zároveň přítelem a také že do skupiny nevidí nikdo, koho neschválím.?

Hana Zahrádková6. 5. 2013
Petře a jak odevzdávají referáty? Ta jde ukládat dokument? ?

Petr Vanický6. 5. 2013
jasně, do skupiny je možné vložit libovolný dokument.?

Hana Zahrádková6. 5. 2013
aha, tak to jsem netušila. ale díky, že to vím, příští rok si je zavedu asi taky :)?

David Mikoláš6. 5. 2013
FB: kontakt a kooperace s žáky, někdy i s rodiči
G+: kontakt a kooperace s pedagogy (bohužel ani jeden z mého pracoviště), nadšenci a odborníky?



Jaká úskalí číhají na učitele, pokud by chtěl využívat sociální sítě ve výuce?
Proč se někteří pedagogové zdráhají založit si účet na FB (Twitteru apod.) a používat ho např. i ke komunikaci s žáky? 11 komentářů

Jana Zárubová6. 5. 2013
Předně věk, kdy je smí používat žáci. Mám páťáky na INF. Ze dvou tříd bych žáky, kteří nemají účet na FB spočítala na prstech. (ale podle věku, by jej neměl mít nikdo...?

Ludmila Kovaříková6. 5. 2013
Úskalí? Názory kolegů, naučené špatné chování žáků, šikana...?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Ludmila Kovaříková Je fakt, že se kyberšikana začíná stávat synonymem používání soc. sítí :(

Myslím si, že učitelé si neumí vytvořit jiný účet (pracovní) na soc. sítích.
Tedy já neumím např. na Twitteru. Myslím, že není třeba mít na každý účet jiný email, nebo ano?

Na G+ by se vše dalo řešit stránkou nebo komunitou. Kterou variantu byste zvolili??

Jitka Rambousková6. 5. 2013 (upraveno)
Určitě důsledně dva účty a oddělovat soukromý a školní účet. A ona je to docela fuška. Jak někde píše BB - učitel by měl být na síti neviditelný.

Jak někde jinde psal Pavel - sociální sítě řada lidí (nejen pedagogů) zná jenom jako příklad zla, protože o tom se píše, ale dobré příklady a nápady se musí hledat.?

Ludmila Kovaříková6. 5. 2013
Právěže mi jedna učitelka na kurzu říkala: já jim ukazuju klady a preventistům zase říkají od sítí dál. A pak si mají vybrat. Samozřejmě se leknou.?

Pavel Hodál6. 5. 2013
Domnívám se, že mít účet na sociálních sítích vyžaduje od učitele, i když se to nezdá, poněkud vyšší míru ICT dovedností - tedy pokud by měl ten účet využívat opravdu k obohacení výuky. Hodně učitelů se nedokáže napoprvé ani přihlásit do emailu natož pochopit princip G+. Sociální sítě jsou tedy pro ně něčím nedostižným. Nemluvím zde o takových trivialnostech jako dát post na FB. To není dovednost.?

Ludmila Kovaříková6. 5. 2013
+Pavel Hodál Naprostý souhlas.?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Jitka Rambousková Oddělování dvou účtů je ale taky hustá fuška? Zaregistrovali, když se mi tu na chvilku objevil můj pracovní profil? Nakonec jsem to vzdala, to by byla hustá schíza!!?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Pavel Hodál Souhlasím. Poučené využívání chce trochu něco víc... Především dovednost oddělit své dvě role na sociálních sítích.
Ideální by bylo používat pro každou roli jinou soc. síť :)?

Jitka Rambousková6. 5. 2013
+Pavlína Hublová Mám 2 gůglí, právě kvůli stránkám třídy, ale nakonce jsem na to prakticky rezignovala.?

David Mikoláš6. 5. 2013
+Jitka Rambousková
 Na G+ mám taky 2 účty: privátní (právě teď používaný) + pracovní (školní G-kalendář)?



Využíváte sociální sítě v rámci výuky? Které a jak? Můžete uvést konkrétní příklad? #vlnobiti3-31
?+5
31 komentářů

Pavlína Hublová6. 5. 2013
Bohužel věk mých žáků mi neumožnil využít soc. sítě. Což mě velmi mrzí, protože bych jistě věděla, co s nimi.?

Jana Zárubová6. 5. 2013+1
2
1
Ve výuce zatím nepoužívám. Ale pokud potřebuji něco sdělit třídě narychlo, třeba na druhý den. Je FB k nezaplacení. Během chvilky informaci vědí všichni :)?

Ludmila Kovaříková6. 5. 2013
Vlastně ne, jen jsme blogovali.?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Jana Zárubová Takže tě všichni sledují nebo rozesíláš SZ, protože sleduješ ty je??

Jitka Rambousková6. 5. 2013
Pokud jde o FB,G+ a T, tak ne a ani to neplánuji.?

Pavel Hodál6. 5. 2013 (upraveno)+1
2
1
Se sedmáky používáme FB na sdílení odkazů a výsledků jejich práce. Pokud jim dám na výběr metodu komunikace, když se potřebují domluvit v rámci skupiny, zvolí si obvykle FB. Také se tu chlubí výsledky (obrázky, blogy...) Někteří opravdu využívají omezené sdílení Skupině.?

Pavel Hodál6. 5. 2013
Deváťáci využili např. FB a G+ pro domluvu na práci (bohužel jsem je k tomu spíše musel nutit). Také jsme testovali Hangouty.?

Jana Zárubová6. 5. 2013
Stačí to poslat jednomu :) +Pavlína Hublová ?

Jana Zárubová6. 5. 2013
+Pavel Hodál tak na domluvu při práci skupin to používají pořád, ale ne cíleně ve škole, spíše na domluvu domácí...?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Jitka Rambousková Máš nějaký konkrétní důvod? Nebo používáš něco jiného (Edmodo...)??

Jitka Rambousková6. 5. 2013
S vlastní třídou nám myslím stačí nástěnka na stránkách třídy, navíc jsou to šesťáci a nemají 13. Třeba ještě správný okamžik přijde :)
Pro ostatní třídy žádnou podobnou komunikaci nepotřebuji.

Pak mám ještě jeden důvod - prostě FB moc neovládám a potřebovala bych se ho pořádně naučit.?

Ludmila Kovaříková6. 5. 2013
+Jitka Rambousková Což by mohl být dobrý nápad pro letní školku.

Marek Nawrath6. 5. 2013
Založil jsem na FB stránku věnovanou mým předmětům. Sdílím tam zajímavé odkazy, videa s pokusy, prezentace z mých hodin apod. Zároveň žáky vedu k tomu, aby něco podobného dělali oni. Tedy například sdíleli zajímavé video a uvedli k němu krátký komentář. Povedené příspěvky "honoruji" "malými jedničkami".?

Ludmila Kovaříková6. 5. 2013 (upraveno)
+Marek Nawrath Dáte nám prosím odkaz? Pro inspiraci.?

Marek Nawrath6. 5. 2013
Když to budete brát s rezervou :-) tohle je nejmladší počin: https://www.facebook.com/pages/Fyzmatikt/478017205598142?ref=hl?

Pavlína Hublová6. 5. 2013 (upraveno)
+Ludmila Kovaříková Asi bychom měli pozvat na letní PEPOUŠovu školku pozvat +Petr Vanický nebo Marka Nawratha, kteří mají s využíváním FB největší zkušenosti... .)?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Marek Nawrath Proč zrovna FB? Většina zde přítomných používá své webovky nebo blogy...?

Pavel Hodál6. 5. 2013
Ona bude Letní školka??

Ludmila Kovaříková6. 5. 2013
A některé další, kteří tu o tom hovořili.?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Marek Nawrath Na každý předmět nová stránka??

Petr Vanický6. 5. 2013
To je tak na 3 minuty povídání. Na to není třeba školení :-)?

Jana Zárubová6. 5. 2013 (upraveno)
Jak tady čtu příspěvky těch, kteří sítě ve výuce používají, vidím, že mají dva různé přístupy. Někdo má skupiny a někdo stránky. V čem je výhoda jednotlivých způsobů? Myslím skupiny a stránky na FB.?

Marek Nawrath6. 5. 2013
Web používám také, k FB mne vedla snaha ukázat jej žákům v jiném světle a naučit jej používat smysluplněji?

Jitka Rambousková6. 5. 2013
+Pavel Hodál  Snad ano :)?

Marek Nawrath6. 5. 2013
Ve skupině vystupují všichni včetně učitele na stejné úrovni, na stránce je definován administrátor - učitel, který se tak současně za stránku "schová" a nemusí tak dávat všanc svůj osobní účet?

Jana Zárubová6. 5. 2013
+Marek Nawrath Díky :)?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Pavel Hodál V komunitě Učte s námi má svou sekci příspěvků. Jsem přesvědčena, že to dotáhneme do vítězného konce :)?

Petr Vanický6. 5. 2013
Stránky jsou "jednostranné", informace jsou od administrátora k ostatním, kteří je mohou komentovat. Ve skupině jsou všichni na stejné úrovni a mohou přispívat stejným způsobem. ?

Marek Nawrath6. 5. 2013
+Pavlína Hublová Ne, letos jsem začal se stránkou pro všechny mé předměty - FYZ MAT IKT?

Petr Vanický6. 5. 2013
Já o tom také uvažuji. Dát nějaký příspěvek na FB je totiž mnohem rychlejší a jednodušší než na školní web. ?

David Mikoláš6. 5. 2013
Letos jsem experimentálně v rámci jednoho dějepisného projektu přesunul konzultace právě na FB. Vytvořil jsem uzavřenou skupinu, v níž spolupracujeme, zatím tedy spíše formou jednotlivec - učitel, ale chtěl bych posílit vzájemnou pomoc mezi žáky. Samozřejmostí bylo nasdílení studijního materiálu a různých pracovních souborů. Projekt ještě neskončil, vyhodnocení tudíž ještě nemám k dispozici.?



Pokud bych chtěl/a využívat sociální některou sociální síť ve výuce, jaké rady byste mi dali do začátku?
- Mám používat soukromý email, nebo si vytvořit "alter-účet" pro "školní záležitosti"?
- Jsou nějaká omezení, která bych měl/a respektovat?
- Kde mohu hledat inspiraci, jak se soc. sítěmi pracovat?
- ...
3 komentáře

Pavel Hodál6. 5. 2013 (upraveno)
Osobní účtty (mimo Twitter) zákům nedávám. Na některých soc sítích mě jednostranně sledují.?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
Omezení tvorby účtů od 13 let (FB, G+). Twitter taky, nevíte??

Pavel Vondra6. 5. 2013
Nemám je v přátelích, ale s mou třídou mame uzavrenou skupinu. Vyborne pro zadání praci a rychle zmeny plánu?



Můžeme jako učitelé léčit žáky ze závislosti na sociálních sítích tím, že budeme sociální sítě ignorovat nebo je budeme dávat na školní síti na tzv. blacklisty? Nebo máme jiné možnosti působení? 38 komentářů

Jana Zárubová6. 5. 2013
Léčit je nemůžeme a už vůbec ne ignorací sítí. Spíše jim můžeme pomoci s tím, jak by se na sítích měli chovat bezpečně.?

Ludmila Kovaříková6. 5. 2013
Chtěla jsem napsat totéž co +Jana Zárubová A taky jim vysvětlit, v čem je přínos sítí.?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
Kdo by měl žáky poučit a později vést k rozumnému využívání soc. sítí?
Učitel informatiky? Třídní učitel?...?

Ludmila Kovaříková6. 5. 2013
Zpočátku učitel informatiky, ten by měl být nejpoučenější (v současných podmínkách), ale doufám, že postupně budou k témuž vést všichni učitelé.?

Pavel Hodál6. 5. 2013
Jsem velký nepřítel blokování a blacklistů na soc. sítě. Pokud je máme vychovávat, tak sami musíme vědět, o co jde. Bohužel zaměstnavatel mě přinutil blacklisty nasadit. U nás ve škole jsou soc. sítě sprosté slovo. Podle vedení mají jen negativa a měly by být zakázány.?

Jitka Rambousková6. 5. 2013
Na jednu stranu bych ráda šla cestou rozumné práce se sítěmi a vedení žáků k jejich správnému používání, na druhou stranu vím, co na sítích dokáží a děsí mne, že přijde situace, kdy se ukáže, že ji zneužili v době vyučování. Takže takový schizofrenní stav.?

Jana Zárubová6. 5. 2013
+Pavlína Hublová  skoro se přikláním k třídnímu učiteli. My máme INF až v 5. třídě a to už je pozdě...?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Pavel Hodál Řešili jste to s ostatními učiteli? Používají oni soc. sítě?

Souhlasím, že zakazováním se nikdo nikdy nic nenaučil. Nicméně možná že právě toto vakuum by umožnilo učitelům poučit se, aby pak po otevření sítí mohli adekvátně "vychovávat"...?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Jitka Rambousková Tím zneužitím náš na mysli třeba možnost radit si při testu apod??

Hana Zahrádková6. 5. 2013
Souhlas s Janou :)?

Jitka Rambousková6. 5. 2013
O radit si při testu bych vůbec nepsala. Dokážou mnohem horší věci a souběžně se školní prací.?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Jana Zárubová Mají třídní učitelé na 1. stupni takové znalosti, aby mohli žáky poučit? A nebude to vlastně bráno jako "lákání" na soc. sítě, když ještě nemají věk na tvorbu svého účtu (i když víme, že většina žáků ve 4. - 5. ročníku už účet má)??

Hana Zahrádková6. 5. 2013
asi je to blbost, ale neměla by ta osvěta být hlavně pro rodiče dětí na prvním stupni? Oni vědí, co na tom fb děti dělají, i když tam být nemají??

Petr Vanický6. 5. 2013
U nás blokujeme jen travian.cz ale soc sítě ne. Na FB máme dokonce stránku školy, která je mnohem navštěvovanější než oficiální školní www stránky. ?

Jana Zárubová6. 5. 2013
+Pavlína Hublová oni ty účty mají, ať už se souhlasem nebo bez souhlasu rodičů. Prostě je mají, tak nemůžeme strkat hlavu do písku a tvářit se, že ne...?

Jana Zárubová6. 5. 2013
+Pavlína Hublová učitelé by ty znalosti prostě mít měli!?

Jitka Rambousková6. 5. 2013
Na začátku roku jsem chtěla, aby si udělali účet na Googlu a rodiče vznesli dotaz, zda to myslím vážně, když je to od 13. Tak jsem vycouvala. Na FB ho mají všichni. Ale jak jsem se dívala ;), tak mají všichni účty přístupné pouze přátelům, mimo jména nebí vidět nic. A to je dobře.?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Hana Zahrádková Myslíš, že vědí, že tam jejich děti být nemají??

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Petr Vanický To je skvělé.

Naše škola má taky svou stránku, ale vytvořili ji sami žáci a sami ji také obhospodařují. Myslím, že nikdo z vedení školy nebo učitelů neprojevil zájem o správu této stránky.?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Jana Zárubová To asi souvisí s příspěvkem +Hana Zahrádková  - že by to měla být starost rodičů. Je otázkou, kdo by měl poučit rodiče :D?

Petr Vanický6. 5. 2013
u nás tam přispívám vlastně jen já a ředitel. A to i přesto, že účty na FB má i zástupce a nejméně 4 další učitelé. ?

Jitka Rambousková6. 5. 2013
Na FB asi pár lidí účty má. Docela mne teda děsí,když vidím, že děti mají učitele v přátelích a naopak.
Ale problém je v tom, že to co dáváte/dáváme na FB jsou věci, které lze dávat na stránky, poslat tvítem, rozeslat mailem, udělta sdílenou nástěnku na Pinterestu nebo Linu, ale oni to dělat NECHTĚJÍ.
FB je démon, tvít sprosté slovo, stránky jsou složité a udělat si adresář v mailu neumí,?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Petr Vanický Máte omezené přidávání postů, tj. pouze pro správce??

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Jitka Rambousková Souhlasím s prvním odstavcem. Trvalo mi dost dlouho,  než jsem kývla na to, abych si přidala svého syna mezi přátele :)?

Jitka Rambousková6. 5. 2013
+Pavlína Hublová Syn si mne přidal, dcera ne :) Asi je to lepší.?

Hana Zahrádková6. 5. 2013
Jitko, spíš mě překvapila reakce rodičů...?

Petr Vanický6. 5. 2013
+Pavlína Hublová Přímo na stránku mohu přispívat já a ředitel a ještě dvě kolegyně, ostatní zatím neprojevili zájem. ?

Marek Nawrath6. 5. 2013
Naše FB stránky jsou taky hojně navštěvované, nejspíš taky více než oficiální web?

Petr Vanický6. 5. 2013
+Jitka Rambousková Podle mě jde hlavně o to, že na FB děti i rodiče jsou několikrát denně, aktivně ho používají. Twitter nebo pinterest většina studentů vůbec nezná, tam by ty informace ani neobjevili. ?

Pavel Hodál6. 5. 2013
Neparazituje tak FB an oficiálním školním webu? proč by měli dávat info do školních Aktualit, když to mohou dávat na FB? Tím ale ochuzujeme oficiální školní stránky...?

Petr Vanický6. 5. 2013
To je pravda, ale pokud chceme, aby studenti něco určitě viděli. dáváme to na fb. Třeba fotky dávám nejdříve tam a až potom na školní web.?

Petr Vanický6. 5. 2013
Ale aby školní stránky nezašli na úbytě, tak třeba klasické články, výsledky přijímaček atd, dáváme na školní web a na FB jen odkaz na stránku.?

Pavlína Hublová6. 5. 2013
+Petr Vanický Takže to vypadá, že FB je pro žáky a školní web pro rodiče a oficiální návštěvy.?

Petr Vanický6. 5. 2013
Tak nějak :-)?

Jitka Rambousková6. 5. 2013
+Petr Vanický Chtěla jsem spíš říct, že neochota využit FB či jinou soc. síť, je jenom zástupný problém. Že mají i jiné způsoby, jak prezentovat stejné věci a stejně to nedělají.?

Petr Vanický6. 5. 2013
Přesně tak :-(?

Ludmila Kovaříková6. 5. 2013
+Jitka Rambousková To mě nenapadlo.?

Marek Nawrath6. 5. 2013
+Pavlína Hublová tak nějak to vykrystalizovalo u nás. Byl to ovšem PŘIROZENÝ proces?










Jestli chcete sledovat, jak se hlasování vyvíjí, tak občas navštivte stránku Google Plus, která je vlnobití věnována.

Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku. Také na nástěnce uvítáme Vaše návrhy na témata k hlasování...

Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti3-31. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti3-31). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína