6. 5. 2013

32. PEPOUŠovo vlnobití III: Zahraniční inspirace - proč? kde? jak?

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.


Téma: Zahraniční inspirace - proč? kde? jak?
Následuje textový přepis diskuze...



V zahraničí mají učitelé jiné podmínky pro práci, proto nemá smysl sledovat, jak a co tam dělají. NEBO V zahraničí mají učitelé jiné podmínky pro práci, proto je třeba se inspirovat, abychom dosáhli téhož.
K jakému názoru se přikláníte a proč? 11 komentářů

Pavlína Hublová13. 5. 2013
Ono je to těžké - ano, mají jiné podmínky, ale i tak mě to vždy může inspirovat. A pokud už mám, které mi vyhovují tématem, pak to třeba může být taková meta, kterou bych mohla vidět před sebou, jako tam bych to chtěl jednou dotáhnout.
Také to tak vnímáte??

Jitka Rambousková13. 5. 2013
A když chvíli sledujeme, tak zjistíme, že řeší spoustu podobných věcí. Takže zdroj inspirace, ale jestli chceme vždy dosáhnout toho stejného - tím si nejsem vždy jistá.?

Bořivoj Brdička13. 5. 2013
Ono to všude jiné není. Ale právě v přítomnosti učitelů online jsme opravdu na chvostu. Přikláním se k druhé variantě.?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
+Jitka Rambousková Stejně tak jako nejsou všichni učitelé stejní, nejsou ani žáci stejní. Ale jistě inspirace může být obecného rázu.
A nebo mi může ukázat něco nového, o čem jsem ani netušila, že by mohlo existovat a být použitelné.?

Jaroslav Mašek13. 5. 2013
+Pavlína Hublová Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu. Jen škoda, že den nemá min. 72 hodin. :(?

Jitka Rambousková13. 5. 2013
+Pavlína Hublová Víš, že hodně sleduju weby o matematice a pořád nevím, jestli to, co vidím, že učí, dává větší smysl než to, jak je matika stavěná u nás. Občas mi to přijde dost chaotické a nevím, zde je to správná inspirace.
Jednotlivosti určitě, ty saju jak houba, ale o celku to nevím.?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
+Jaroslav Mašek Ano. To už potom trénujeme právě tu dovednost "filtrování". Že by kritické myšlení? :D?

Plesná Hanka13. 5. 2013
Tak tvrdit, že jen kvůli podmínkám to nemá smysl je asi spíše alibismus nebo závist, vždy lze podmínky upravit nebo přizpůsobit, či se jen inspirovat. Je to asi celé o tom "chtít".?

Bořivoj Brdička13. 5. 2013
+Plesná Hanka Bohužel chtít nestačí. Hovoříme o potřebě kompetencí pro 21.st. Někomu to může připadat jako fráze, ale je v tom hluboký smysl. Zrovna bez "síťové gramotnosti" je právě ono chtění zbytečné. Snad si to hned dokážete transformovat též na výukové cíle potažmo na standardy.?

Pavel Hodál13. 5. 2013
Opravdu si pane Brdičko myslíte, že v zahraničí jsou na tom s využitím lépe? Čím to je??

Pavlína Hublová13. 5. 2013
+Plesná Hanka Souhlas. Ale není to výjimečný názor. Neschopnost "převést" si novou informaci do svého oboru / věkové kategorie mě dost často překvapovala na školeních.?



Zahraniční zdroje je pro někoho těžké sledovat. Jak to děláte vy, aby to pro vás bylo co nejpřínosnější? 10 komentářů

Pavlína Hublová13. 5. 2013
Bez RSS kanálu bych se neobešla. Ale někdy mám pocit, že mě to obtěžuje. Pak vidím jako lepší sledovat soc. sítě - jenže tam mám zase obavu, že by mi mohlo něco utéct :)
Takže dilema.
Ale třeba na Twitteru - pokud je to opravdu zajímavý odkaz, tak je sdílený několikrát, a to už mám poměrně velkou šanci, že ho nepřehlédnu.?

Bořivoj Brdička13. 5. 2013
Studentům doporučuji shromažďovat RSS kanály info zdrojů. Nyní, když Google Reader končí, je třeba hledat náhradu. Po kratším hledání jsem zatím přešel na Feeder v Chromu. Vím, že mi budete tvrdit, že je dobré sledovat Twitter, Facebook a další soc. sítě, ale na to už já nejsem. Být tam považuji za ztrátu času, takže jsem tam jen nepřímo. Pozor ale, učitelé, zvláště ZŠ, se tomu nevyhnou! A máte-li tento způsob v oblibě, potkáte tam i zajímavé učitele.?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
+Bořivoj Brdička Ona RSS je taková konkrétnější - stačí objevit adekvátní stránku/web a začít sledovat.
Na sítích je pak kromě odkazů na zajímavosti ze strany majitelů profilů také dost  balastu, který by mohl obtěžovat.
Ale mě tam drží "přeposlané" odkazy, protože pak mám mnohem větší záběr, než jen své osvědčené RSS.
Ale asi jich mám míň než vy :)?

Jitka Rambousková13. 5. 2013
Asi je třeba občas klepnout na přečteno bez přečtení. Pokud je to opravdu důležité, tak se to ještě objeví :)?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
+Jitka Rambousková Také to dělám - někdy mi stačí jen nadpis a vím, že to pro mě není.
Tady je zase výhoda sítě - nikde není vidět ten rest, že dnes jsem ještě neodklikala kanály :D?

Bořivoj Brdička13. 5. 2013
Samozřejmě, že u většiny zdrojů čtu jen nadpisy. Tlačítko "přečtené" je v permanenci. Typicky se k tomu dostanu jen 1x za týden.?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
+Bořivoj Brdička Tak to já mám pravidelně v podvečer, když zapnu domácí NB. Je to taková "druhá šichta" :D
Ale pokud mě opravdu něco zaujme, tak si to uložím na víkend. Ale pravda - trochu se to hromadí.?

Jaroslav Mašek13. 5. 2013
Zkouším rozdělovat sítě, na TW sleduju více technické (ICT) kanály, na G+ spíše s orientací na Ed, ale mnohdy hlavně kvůli rychlosti přeposílání v rámci dané sítě než napříč se mi kanály zdvojují. ?

Plesná Hanka13. 5. 2013
V tuto chvíli kvůli kvůli (nebo díky?) studiu to dělám spíše naopak, že konkrétní informace cíleně vyhledávám s nějakým studijním nebo osobním záměrem a ke sledování ostatního se dostávám spíše okrajově či náhodou co mě zaujme, případně si to nechám na později a v případě potřeby se vrátím.?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
Na Twitteru primárně sleduju zahraniční zdroje (a prohlédnu si je jen když mám chuť a čas), na G+ sleduju jen české. Tady si chci i popovídat, nejen přispívat a přeposílat.?



Zahraničí jsou i země, jejich jazyku (částečně) rozumíme. Sledujete zdroje např. ze Slovenska nebo Polska? Můžete nějaké doporučit? 5 komentářů

Jitka Rambousková13. 5. 2013
Je fakt, že slovenských webů je asi víc než českých, i materiály jsou často zajímavější, ale nijak zvlášť je nesleduji.
A polské jenom občas recepty :D?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
Myslím, že Slovensko je na tom hodně podobně, takže takových zdrojů moc nebude. Ale přiznám se, že jsem moc nehledala.
A Polsko jsem vůbec zatím nepotkala.?

Ludmila Kovaříková13. 5. 2013
Tak to se budu muset na "Slovensko" podívat.?

Jitka Rambousková13. 5. 2013
Slovensko = Burjan
A pak mne zaujalo vystoupení na Počítači ve škole o skupinách slovenských učitelů na FB a šlo o tisíce lidí.(snad si to pamatuji dobře)?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
Měla jsem stažené nějaké sborníky z konference o matematice ve výuce. Moc zajímavé čtení.
Poslední byl myslím z roku 2009 :(?



Nestíhám sledovat ani české informační kanály, natož zahraniční. Stejně to k ničemu není. NEBO máte jiný názor? 9 komentářů

Bořivoj Brdička13. 5. 2013
To slyšíme všude kolem sebe. Odpovídám slovy Deana Grooma. Je třeba nasadit "prostojové učení" - http://spomocnik.rvp.cz/clanek/12777/?

Pavel Hodál13. 5. 2013
Myslím, že zahraniční zdroje jsou velmi inspirativní. Jen z nich mám někdy ten pocit, že se trochu liší obsah výuky. Díky všem těm "hračkám, projektům a webovým nástrojům" tam nezbývá místo na klasickou frontální výuku a běžná témata.?

Jitka Rambousková13. 5. 2013 (upraveno)
+Pavel Hodál Teď jsem něco podobného dodatlovala u jiné otázky, takže absolutní souhlas.?

Plesná Hanka13. 5. 2013
Nejspíše nesmíme chtít všechno hned. Pokud někoho přesvědčíme alespoň k těm českým, je dost pravděpodobné, že časem sáhne i po zahraničních. Jenže - když mají se sledováním zdrojů problém i samotní studenti pedagogických škol, může změna nastat nejspíše jen velmi pozvolna. Viděla jsem to na spolužácích a myslím si, že polovina z nich pokud půjdou učit se zajímat nebudou :/?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
+Pavel Hodál Je možné že příspěvky o běžné frontální výuce by nikdo nečetl, tak o nich ani nepíší.
A co třeba problémy s kázní? Kolik takových postů jsi v poslední době četl (a nemusí být jen zahraniční). A není to snad problém??

Pavlína Hublová13. 5. 2013
+Plesná Hanka Neumím "tlačit" na své okolí. Prostě to vnímám tak, že by to mělo být přirozené rozhodnutí každého z nás. Už jsem to tu zmiňovala, že jsem nikdy nepochopila, jak mohou někteří nesledovat alespoň zásadní informace o dění v českém školství...?

Jitka Rambousková13. 5. 2013
+Pavlína Hublová Když něco hlásám do světa, tak se chci pochlubit, co se mi povedlo :) a nebudu psát o potížích. Ještě by to vypadalo, že jsem špatný pedagog, když si neporadím se třídou.
Ale je fakt, že jsem narazila na pár příspěvků, jak ty děti nenosí úkoly. Současně se musím přiznat, že jsem je nečetla, protože jsem šla po zajímavých věcech. Nenošení úkolů tak zajímavé nebylo, to dobře znám.?

Bořivoj Brdička13. 5. 2013
S tím "tlakem" jste mi něco připomněla. Přečtěte si o modelu tlaku a tahu - http://spomocnik.rvp.cz/clanek/17141/?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
+Jitka Rambousková Na takové hlásání problémů a potíží máme vlnobití :D?



Proč vlastně sledovat JAKÉKOLI zdroje o školství / o vzdělávání? Co to může přinést konkrétnímu učiteli dobrého? 12 komentářů

Jitka Rambousková13. 5. 2013
Spíš nemůže přinést nic špatného :)
Maximálně pocit vlastní nevědomosti a zjištění, co všechno ještě nevím.?

Bořivoj Brdička13. 5. 2013
Tak toto je zásadní otázka. Učím studenty, že v současné době za překotného vývoje technologií není možné vystačit s informacemi přicházejícími tradičními cestami. Ke kvalifikaci učitele proto patří sledování aktualit online. To je ale jen začátek procesu, který vede přes návodnost, sdílení k společné tvorbě. Trochu to připomíná Blooma - http://spomocnik.rvp.cz/clanek/12573/?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
- inspirace, že to jde i jinak
- cíl, kterého bych mohl chtít někdy dosáhnout
- informace, že to jde
- přehled a ujištění, že tato cesta není pro mě
- nápad, který mohu pak uchopit po svém
- ...?

Plesná Hanka13. 5. 2013
Přijde mi skvělé, že dnes máme tolik možností a je doslova ostuda se tvářit, že o ně nestojíme nebo že se bez nich obejdeme! Studenti jsou dnes zcela jinde, nevím, jak bych je mohla přesvědčit, že jsem dobrá učitelka, když bych se nezajímala o aktuální dění ve svém vlastním oboru a odmítala s nimi držet krok.?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
Někdy mě až zamrazilo, že učitelé neměli ani přehled o základním dění (nejen) v českém školství, ale i dění ve spoelčnosti. Přeci jen sjou jistě události, které chtějí žáci s někým probrat.
Vždycky se mi líbilo, když byla nějaká událost (OH, katastrofa, mezinárodní den...), že se okamžitě vyrojily náměty, odkazy, sbírky nápadů.
A u nás jako když se nic neděje. Tedy až na výjimky :)?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
+Plesná Hanka ...a nejen ve svém vlastním oboru (viz můj předchozí komentář).?

Jaroslav Mašek13. 5. 2013
+Bořivoj Brdička Ony ještě nějaké info tradiční cestou přicházejí? [drobná nadsázka]?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
+Bořivoj Brdička Přidávám se k +Jaroslav Mašek  - co jsou to tradiční informační cesty? Třeba i noviny, časopisy apod??

Ludmila Kovaříková13. 5. 2013
Tak stále tradiční (=papírové) jsou i Kritické listy. Nebo čsp. Český jazyk a literatura.?

Jaroslav Mašek13. 5. 2013
Pro mě tradiční = papírové (tištěné). Ale nevím, i kdyby se všechna tato tradiční periodika převedla do čteček jako Publero, Kindle atd., stačila by rychlosti Twitteru a RSS? Jedině s plnou podporou sdílení integrovanou do dané čtečky.?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
Problém s tradičními zdroji už tady někdy zazněl - než se to vytiskne a dostane k nám, už to nemusí být aktuální.
Zvlášť pokud bychom se zaměřili na to, co nás většinu nejvíc baví - nástroje online, aplikace apod.?

Jaroslav Mašek13. 5. 2013
No, třeba nové číslo MF DNES pro iPad je prý dostupné již něco po půlnoci, kdežto na stánku PNS (omlouvám se, jestli se jim říká dnes jinak) je až ho tam v 5 ráno dovezou. Asi to nejde úplně srovnávat, ale e-verze Ed periodik by mohla najít svůj potenciál (chtěl jsem, aby ten idealismus zůstal skryt, ale nějak se mi to nepodařilo :()?



Mohou se nějak lišit zdroje informací pro učitele a ředitele (vedení škol)? V čem? Máte nějaká doporučení? 6 komentářů

Pavlína Hublová13. 5. 2013
Myslím, že by měly. Přeci jen pro učitele bude jistě zajímavější něco konkrétního do výuky, trocha té pedagogiky a psychologie. Vedení by mohlo zase místo tipů do výuky přidat trochu toho managementu a případně si udržovat přehled v dění okolo základních informací z MŠMT, ČŠI apod.?

Plesná Hanka13. 5. 2013
Na druhou stranu ředitelé také učí :)
Moje mamka je ředitelka a stále si stěžuje na nedostatek informací a na to, kolik času stráví hledáním a zkoušením různých věcí, které neví jak udělat a nyní mi dochází, že to dost možná bude právě tím, že nesleduje prakticky nic. Budu ji muset trochu do těchto záležitostí zasvětit.?

Bořivoj Brdička13. 5. 2013
Je to velký problém. Ono je totiž nezbytné, aby vedení mělo přehled i na teoretické úrovni. Takže ředitel musí sledovat i výzkumné výstupy v oblasti pedagogické, stejně jako učitel. Nemusí se tolik zabývat jednotlivými obory (kromě svého, protože přece také učí), ale má k tomu ten management. Takže nic zaviděníhodného. Tohle znáte - http://www.reditelskoly.cz/ ??

Pavlína Hublová13. 5. 2013
+Plesná Hanka Vnímám to tak, že když někde něco přidám, musím někde odebrat :)
Koneckonců znalosti managementu  se hodí i učiteli - lze to převést do vedení třídního kolektivu.?

Jitka Rambousková13. 5. 2013
Obdivuji ředitele, kteří při péči o svůj cirkus, ještě zvládají svůj vlastní pedagogický růst.?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
+Bořivoj Brdička Neznala jsem. Děkuju, pošlu dál.?



Chci sledovat zahraniční zdroje, ale neumím jazyk. Mám nějakou šanci, jak být přeci jen informován? 18 komentářů

Bořivoj Brdička13. 5. 2013
Google Translator?

Jitka Rambousková13. 5. 2013
Šanci určitě :) Translator v kombinaci s úsudkem, ale asi to není na velká vědecká pojednání, ale na článek to stačí.?

Pavel Hodál13. 5. 2013 (upraveno)
Mě osobně nevadí Aj, ale nedokážu si představit své kolegyně. Zatím nedospěly ani do stádia RSS. Soc sítě jsou sprosté slovo a angličtiny na webu se bojí.Asi je to smutné, ale je nás na škole uhruba 40. Vím o dvou lidech, kteří čtou pravidelůně čtou nějaké weby/blogy týkající se školství v češtině. Ostatní to nedělají a ani je to nezajímá a nevědí jak. Úspěšně se tomu brání. Proto mi připadá zbytečné ptát se jakou mají šanci být informováni. Oni informováni být nechtějí ani v češtině, natož v cizím jazyce. Zní to možná skepticky, ale je to realita.?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
Jak translator používáte? Kopírujete po odstavcích nebo celý odkaz na stránku??

Jitka Rambousková13. 5. 2013
Souhlasím s +Pavel Hodál ?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
Možná by opravdu byl první (záslužný) krok, aby kolegyně +Pavel Hodál  pochopily (a netýká se to jen tvých kolegyň), že by mělo být pravidelné sledování novinek - a zprvu jen českých - základní povinností učitelů. Musí přeci mít přehled, jak se vyvíjí jejich obor, jejich povolání...?

Pavel Hodál13. 5. 2013
Občas jdou na nějaké oborové školení. Vzdělávají se jinak. Vážím si jich a jejich práce. Ale informace k nim proudí jinak než přes PC a internet.?

Plesná Hanka13. 5. 2013
Myslím si, že se z jazyka dělá příliš věda. Například moje mamka se bojí anglicky promluvit, přitom se učila dlouho. Naše generace více s Aj vyrostla, nicméně mluvit a hlavně slyšet a rozumět jsem se naučila až díky internetu a (ač to bude možná znít hloupě) seriálům/filmům. Nejdříve to chce nějaký čas s titulky a poté bez. Nebo vidět jeden film 2x - jednou s titulky, podruhé jen poslouchat. Soustředit se více na slova než na děj. Věřím, že by to mohli i začátečníci po čase zvládnout.?

Jaroslav Mašek13. 5. 2013
Často je to i o typu zdroje. Např. na TEDu jsou po nějakém čase CZ titulky a téměř okamžitě titulky EN - tj. podobně jako píše +Plesná Hanka se seriály je to se sledováním těchto pořadů s podporou více titulků viz např. TEDICT.?

Jaroslav Mašek13. 5. 2013
Ale napadá mě to řešit přes kurzy ICT koordinátorů, pokud nějací jsou. Když čtu, co +Pavel Hodál napsal, hned si značím, že tento kurz budu muset taky zařadit - myslím kurz pro mé kolegy, který kopíruje ústřední otázku nahoře (sledování zahr. zdrojů). ?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
+Jaroslav Mašek TED mě nikdy moc nebavil. Všeobecně mě videa moc nelákají :(
Připadá mi, že s textem si to tak nějak víc zažiju...?

Jitka Rambousková13. 5. 2013
+Jaroslav Mašek Kurz ICT koordinátorů? Ty jsou velmi různé. Kolují zde historky, jak se účastníci učili vyhledávat na Seznamu s drobnou zmínkou, že i ten Google jde použít.  ?

Hana Pilařová13. 5. 2013
(to nejsou historky, to je fakt)?

Jitka Rambousková13. 5. 2013
já tě nechtěla jmenovat :)?

Hana Pilařová13. 5. 2013
co mě .. ostuda je to pro ten kurz :)?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
Ale musím zase na obhajobu TED videí říct, že přesně odpovídají tomu, když by někdo chtěl být u zdroje, ale neznal jazyk...
Zazněl tu také translator.
Ještě nějaká možnost, jak "být v obraze"??

Jaroslav Mašek13. 5. 2013
+Jitka Rambousková Vidím u sebe (tj. co bych rád nabídl učitelům u nás) dva typy kurzů: 1. tematicky zaměřený např. právě na konzumaci info přes RSS/Atom a za 2. individualizované dle potřeb učitelů nebo malých skupin (po zkušenosti, že jsem jim připravil kurz na Edmodo a pak se ukázalo, že chtěli zopakovat kurz na WP).?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
+Jaroslav Mašek Doporučuji začít jedním malým posezením, které by motivovalo a odpovídalo na otázku PROČ. A možná by bylo fajn, kdyby odpovědi vzešly přímo od kolegů.?



V návaznosti na téma předchozího vlnobití (Sociální sítě):
Jsou pro vás zdrojem informací i sociální sítě? Jak jste zajímavé kanály objevili a jak je sledujete? 5 komentářů

Pavel Hodál13. 5. 2013
Dá se říct, že Sociální sítě jsou v poměru k RSS asi tak 1:1. Minule jsem si všiml, že jsem jako obvykle skontrolovat soc sítě a pak šel na RSS. Většinu toho podstatného jsem už četl na FB, G+ nebo T.?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
+Pavel Hodál Tady by asi stálo za to filtrovat, co sledovat RSS kanálem (to co opravdu opravdu nechci propásnout) a co jen přes účty na sítích (když mi to uteče, svět se nezboří).
Taky jsem se poučila, že koho sleduju přes RSS, nesleduju už na sítích (týká se tedy zahraničních zdrojů).?

Jitka Rambousková13. 5. 2013
Pokud se objeví něco opravdu důležitého, tak se to nedá přehlédnout - upozornění v RSS či sítích je spousta.

Docela jsem si oblíbila některé uživatele na Scoop.It
- http://www.scoop.it/t/digital-delights-for-learners
- http://www.scoop.it/t/digital-presentations-in-education
- http://www.scoop.it/t/2-0?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
Zpočátku jsem sledovala na Twitteru takové ty profláklé tagy jako #edtech #edchat apod. Ale bylo toho moc a moc, nedalo se to ani prohlížet jen podle nadpisů, jak to přibývalo rychle. Také se dost postů pořád opakovalo, takže tuto cestu jsem opustila.?

Ludmila Kovaříková13. 5. 2013
Přiznám se, že momentálně sleduji spíš vás. Odkazujete na tak zajímavé věci, že mám co dělat, abych je prošla. Jinak pravidelně http://www.readwritethink.org/?












Sledujete novinky ze zahraničí také jinde než na internetu? Např. odebíráte nějaké časopisy, sledujete vydání zahraničních knih? Proč jste zvoliti (i) tuto informační cestu? 8 komentářů

Jitka Rambousková13. 5. 2013
Než se to dostane k nám na vesnici, tak už je to někde online :) A cizojazyčnou knihu nenakopíruji do překladače, takže pro mne problém.?

Plesná Hanka13. 5. 2013
Setkala jsem se s problémem s tištěnou zahraniční literaturou kvůli úkolu z didaktiky čj - nalézt konkrétní téma i v tištěných zdrojích, což ve výsledku znamenalo nekonečně dlouhé hledání jakýchkoli jen podobných či příbuzných témat. V el. podobě je záchranou pochopitelně ctrl+F :D?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
Nejsem na tom s angličtinou tak dobře, abych si mohla dovolit číst anglické texty. I v té čtečce potřebuji často používat slovník!
Takže papírová verze cizích zdrojů není pro mě.?

Ludmila Kovaříková13. 5. 2013
Občas objednávám knihy týkající se gramotnosti z Amazonu. Dívala jsem se, kolik stojí časopis Reading Teacher, ale bohužel cena byla nad moje možnosti.?

Jaroslav Mašek13. 5. 2013
Proč i tuto cestu? Je to ta nejlepší cesta.
(Kompliment pro +Pavlína Hublová mimo to, že to je pravda.)?

Pavlína Hublová13. 5. 2013
+Ludmila Kovaříková A nějaká možnost zapůjčení z knihovny? To asi nehrozí, co??

Ludmila Kovaříková13. 5. 2013
Snažila jsem se najít čsp. na internetu, ve které knihovně mají. Takže nejblíž v Olomouci. :-( A pro mě z "dědiny" je i ta nejbližší dobrá knihovna daleko. Ale možná je to jen výmluva. Jednou si to předplatím.?

Mira FriedrichováVčera v 11:15
Pondělky poslední dobou nestíhám, ale pečlivě vás čtu dodatečně, díky.?




Jestli chcete sledovat, jak se hlasování vyvíjí, tak občas navštivte stránku Google Plus, která je vlnobití věnována.

Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku. Také na nástěnce uvítáme Vaše návrhy na témata k hlasování...

Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti3-32. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti3-32). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína