2. 12. 2015

Mobil v počítači - dvě zajímavé aplikace a rozšíření

Kolegové, kteří mě znají, vědí, že můj mobilní telefon není až zas tak mobilní, jak by asi měl být. Obvykle někde leží (v kabelce) a já jsem u notebooku. Není tedy snadné se mi dovolat a už vůbec ne poslat mi třeba SMS. A to už nemluvím o tom, že jakmile mám víc jak jedno mobilní zařízení, je komplikované mít přehled, kde jsou jaké notifikace a upozornění.

Pokusila jsem se tedy najít nějaký nástroj, který by mi umožnil sledovat aktivity v mobilu/tabletu na notebooku. Vyzkoušela jsem Pushbullet a MightyText. Zde jsou mé postřehy...

Notifikace

Samozřejmostí obou aplikací je zobrazování notifikací, které přijdou na mobil/tablet. Základem je instalovat:
  1. rozšíření do prohlížeče,
  2. aplikaci do mobilu/tabletu (nebo obou, pokud chcete mít propojená všechna zařízení).
Samozřejmě, že pokud pak máte na obou zařízeních stejnou aplikaci, zobrazují se notifikace dvakrát. Jde v rámci nastavení rozšíření v prohlížeči (zde se mi zdálo snazší nastavování v Pushbulletu).

Notifikace mohou vyskakovat jako malé informační okno v rohu monitoru, nebo (pouze Pushbullet) se objevuje malé červené pole s číslem nových oznámení na ikoně v prohlížeči.

Odesílání souborů

Z počítače/notebooku je možné odesílat libovolné soubory a obrázky na všechna zařízení, která máte aplikací propojená (Pushbullet), nebo jen do mobilu (MightyText).

Obrácenou cestu (ze zařízení do notebooku) jsem nezkoumala, ale pokud máte někdo svou zkušenost, budu ráda za doplnění v komentářích.

Psaní SMS

Pokud máte aplikaci instalovanou v mobilu, pak můžete přijímat v prohlížeči notebooku nebo tabletu zprávy SMS (zobrazují se oznámení). Následně pak můžete odpovídat z prohlížeče, nebo (pouze MightyText) i z tabletu.

Mimochodem právě možnost posílat SMS i z tabletu, i když v něm nemám SIM kartu, byla funkce, která rozhodla, že jsem se po zkušební době s Pushbulletem vrátila k aplikaci MightyText.

Odesílání odkazů

Aplikace umožňují odesílání odkazů na stránky v prohlížeči.
U Pushbulletu stačí klepnout pravým tlačítkem na stránku, zvolit v nabídce Pushbullet a vybrat, kam se má odkaz zaslat. Snadno tak uložíte do mobilu nebo tabletu článek ke čtení, zajímavý web k prozkoumání, video k pozdějšímu zhlédnutí.
U MightyTextu je funkce schovaná pod ikonou rozšíření v prohlížeči. Stačí na dané stránce klepnout na ikonu MightyText a zvolit

Kdy jsem byla ráda, že tuto aplikaci mám?

  • Porada. Sedím pouze s tabletem. Notifikace mi ukáže, že mi právě někdo volá na mobil (ten pochopitelně s sebou nemám). Mohu napsat dané osobě e-mail, že se jí ozvu, jakmile to bude možné, popř. se s ní ihned dohodnu e-mailem.
  • Sedím u notebooku. Notifikace mi oznámí SMS od člena rodiny (mobil zůstal v kabelce). Mohu ihned odpovědět a později vyndat mobil z kabelky na pracovní stůl.
  • Čtu si knihu z tabletu. Přijde mi SMS (mobil zůstal po venčení v kapse bundy). Mohu si zprávu přečíst, reagovat na ni (a posléze vyndat mobil z bundy).

Na závěr...

Věřím, že se mi podařilo ve stručnosti nastínit výhody a smysl těchto (a jim podobných) nástrojů a třeba se v komentářích někdo s námi podělí o své zkušenosti s (podobnými) aplikacemi. 

Pokud jsem některé funkce nezmínila, může to být proto, že...
  • jsem je neobjevila,
  • jsem je nepotřebovala,
  • nejsou dostupné ve free verzi.
Nicméně za každé doplnění v komentářích budu vděčná.
Díky za to.

Zdroje ilustračních obrázků:

FirmBee. Pixabay.com : [online]. [cit. 2015-12-02]. Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: <https://pixabay.com/en/office-tax-business-finance-620822/>.

kropekk_pl. Pixabay.com : [online]. [cit. 2015-12-02]. Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: <https://pixabay.com/en/iphone-telegon-iphone-4-phone-313845/>.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína